آذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

در سایه بی تدبیری مسئولین دیپلماسی کشورمان،تخریب وجهه ایران در آذربایجان همچنان ادامه دارد

خبرگزاری وابسته به حاکمیت جمهوری آذربایجان و ضد دین، ایران را متهم به دادن موشک به ارمنستان در مناقشه قره باغ نموده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پرتال خبری ینی چاغ.آذ جمهوری آذربایجان در مطلبی با این مضمون که چگونه ارمنستان جمهوری آذربایجان را با موشک های ایرانی مورد حمله قرار داد نوشت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جنگ قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای نشان دادن حمایت خود از آذربایجان، ۱۵ افسر بلندپایه خود را به آذربایجان فرستاد تا  به نظامیان آذربایجان آموزش نظامی دهند. در واقع هدف اصلی آنها کاملاً چیز دیگری بود. ایران که در جنگ با روسیه شکست خورد و سرزمین های آذربایجان را با روسیه تقسیم نمود، دوباره به اراضی جمهوری آذربایجان در شمال ارس چشم دوخته است. پس از حمله ارمنستان به منطقه “ایمیشلی” جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۳ میلادی نیز مشخص شد که موشک هایی که توسط ارتش ارمنستان علیه آذربایجان استفاده گردید توسط برادران مسلمان ما تولید شده بود و به همین دلیل، آن ۱۵ نظامی بلندپایه ایران را از اراضی جمهوری آذربایجان اخراج شدند. منصور حقیقت پور یکی از آن نظامیان بود که بعداً معلوم شد هدف اصلی وی از آمدن به جمهوری آذربایجان تاسیس جنبش دینی ایرانگرا و حزب اسلامی آذربایجان کنونی بوده است.

این خبرگزارری در ادامه می نویسد:درست است که ایران در نشست های سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی به نفع آذربایجان رای می دهد اما این رای چیزی را تغییر نمی دهد و باعث نگرانی ارمنستان نیز نمی شود.

ینی چاغ می افزاید:ایران که به دلیل مسائل مربوط به فلسطین،  اسراییل را دشمن شماره یک خود اعلام نموده چرا در مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، موضع دوستانه و برادرانه ای نسبت به ارمنستان اتخاذ می نماد؟ چرا مانند ترکیه مرزهای خود را بر روی ارامنه نمی بندد؟ دلیل اش این است که لاینحل ماندن مناقشه قره باغ کوهستانی یکی از مهمترین اهداف استراتژیک ایران است و ایران خواهان یک آذربایجان قدرتمند نیست.

لازم به ذکر است چندی پیش پایگاه اینترنتی استراتگ متن سخنان یعقوب محمداف، کفیل ریاست جمهوری آذربایجان شوروی سابق در سال ١٩٩٢ را در پخش زنده شبکه تلویزیونی دولتی آذ.تی.وی. منتشر کرد که وی در این سخنرانی تاکید کرده است نظامیان جمهوری آذربایجان در شب هفتم به هشتم ماه مه (١٩٩٢) شهر شوشی را «بدون مقاومت» به ارامنه تسلیم کرده اند و پیش از رسیدن ارامنه از شهر فرار کرده بودند.ولی متاسفانه پس از پخش  سخنان محمداف، بعضی از خبرگزاری ها و روزنامه های وابسته به حاکمیت به اتهامات خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده و صد افسوس که مسولان دیپلماسی کشورمان هیچ واکنشی به زیاده خواهی و اتهامات حامیان حاکمیت جمهوری آذربایجان نشان نمی دهند.

در ضمن متاسفانه این خبرگزاری عکسی را در خبر مربوط به دادن موشک به ارمنستان از سوی ایران در جنگ قره باغ انتشار نموده که با قرار دادن پرچم ایران و رهبری زیر پرچم ارمنستان نوعی توهین به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا