آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

پایگاه اینترنتی اوخو؛گردشگران ایرانی به جای جمهوری آذربایجان به ترکیه سفر می کنند

ترکیه از جمله ۱۰کشور برتر توریست پذیر در جهان است که در ۴ماهه سال جاری بیش از ۸/۷میلیون توریست از ۱۸۰کشور جهان به این کشور سفر کرده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اوخو.آذ،براساس این گزارش در چهار ماهه سال جاری ۸۵۸/۰۱۷نفر ایرانی به ترکیه سفر کرده اند.در ردیف بعدی کشور آلمان با ۶۷۱/۶۶۵نفر، گرجستان با ۶۵۱/۲۲۸ نفر بلغارستان با ۵۷۹/۶۴۴نفر و روسیه ،۵۲۴/۳۶۹نفر قرار دارند.

همچنین از اسرائیل ،چین ،یونان،رومانی،اوکراین و جمهوری آذربایجان بیش از ۱۰۰/۰۰۰نفر توریست به ترکیه سفر نموده اند.

براساس این گزارش از کشورهای قزاقستان ،ترکمنستان ،ایالات متحده ،بلژیک ،ایتالیا ،سوئد ،مقدونیه و لهستان نیز حدود ۵۰/۰۰۰نفر به ترکیه سفر کرده اند.

لازم به ذکر است در مقایسه با  ماه های ژانویه و می سال جاری تعداد ورودی های ایرانیان به جمهوری آذربایجان نسبت به ماه های مشابه سال گذشته۳/۱۱درصد کاهش یافته است.

با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی آمار  دولت جمهوری آذربایجان ،در ماههای ژانویه تا می سال جاری به استثنای ایران، ورود گردشگران از حوضه های خلیج فارس به کشور جمهوری آذربایجان افزایش چشمگیری داشته است.

همچنین در مقایسه با ماه های ژانویه تا می سال گذشته با سال جاری سفر گردشگران کویتی به جمهوری آذربایجان ۶برابر ،بحرین ۴/۲برابر ،قطر و عربستان سعودی با ۹/۱برابر ،عراق با۵/۱برابر افزایش نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا