آذربایجاناخبارعمومی

آریه گوت؛ ۳۵ درصد بنزین مصرفی رژیم صهیونیستی را جمهوری آذربایجان تامین می کند

آریه گوت، رییس سازمان ” طرح های بین المللی برای جامعه ” رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم ۳۵ درصد از بنزین مصرفی خود را از جمهوری آذربایجان خریداری می کند و حجم تجارت میان دو طرف به پنج میلیارد و هفتصد میلیون دلار رسیده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی « آذرتاج» آریه گوت در ویژه برنامه تحلیلی «دن» Den شبکه ۹ تلویزیون اسراییل به مناسبت یکصد سالگی تاسیس «جمهوری دموکراتیک آذربایجان » در سال ۱۹۱۸ گفت : « در ترکیب این دولت چند تن از نمایندگان ملت یهود در مقام وزارت قرار داشتند. یوسی گیندس Yevsey Gindes ، وزیر بهداشت ، مارک آبرگوز Mark Aberquz ، معاون وزیر دارایی و رییس بانک مرکزی و «کاپلان» Kaplan ، وزیر امور دینی در «جمهوری دموکراتیک آذربایجان » یهودی بوده اند. »
این کارشناس اسراییلی گفت : « در جمهوری آذربایجان ، یهودیان و آذربایجانی ها همانند برادر زندگی می کنند و تاریخ مشترک آنها را به هم پیوند می دهد. »
‌آریه گوت ، جمهوری آذربایجان را لوکوموتیو قفقاز و دوست واقعی و شریک استراتژیک اسراییل توصیف کرد و گفت : « جامعه یهودی در شکل گرفتن دولتمداری آذربایجان در دورانی دشوار نقش مهمی داشته است. جمهوری دموکراتیک آذربایجان در سال ۱۹۱۸ ، برای حل مسایل قومی و دینی ، راهی مطمئن و استثنایی یافته بود. »
گوت افزود : « در میان یهودیانی که در خارج از آذربایجان زندگی می کنند، افراد اندکی اطلاع دارند که یهودیان در آذربایجان چه نقش بزرگی ایفاء کرده اند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا