آذربایجاناخبارایران

همایش تبیین وصیتنامه الهی وسیاسی امام خمینی(ره)درجهان فعلی در باکو برگزار شد/تصاویر

همایش تبیین وصیتنامه الهی و سیاسی امام خمینی (ره) در جهان فعلی روز شنبه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  ایرنا ، در این همایش که به همت اتحادیه نویسندگان ‘ قلم’ جمهوری آذربایجان بمناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی برپاشد ، جمعی از مسوولان و نمایندگان احزاب سیاسی ، تشکل های، محافل فرهنگی، علمی و دینی این کشور و رایزن فرهنگی و کارکنان سفارت ایران در باکو حضور داشتند.
قربان جبرایل رئیس اتحادیه نویسندگان ‘قلم ‘طی سخنانی ‘ امام خمینی (ره) را از شخصیت های برجسته قرن بیستم عنوان کرد و گفت ، آن حضرت با تکیه بر نور الهی و اراده ملت رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده گرفت و به عمر رژیم ستمکار شاهنشاهی پایان داد و نظام جمهوری اسلامی را در ایران برقرار کرد.
وی ضمن بحث درباره وصیت نامه امام راحل نه تنها برای ایران بلکه تمام جهان اسلامی و مردم ستم دیده جهان مهم دانست.
علی علی اف رئیس حزب شهروند و توسعه جمهوری آذربایجان جمهوری اسلامی را بزرگترین اثر امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت ، جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در سطح بین المللی از جایگاه خاص برخوردار بوده و در همه عرصه ها سیاست مستقل را در پیش گرفته است.
وی افزود: زندگی و فعالیت امام خمینی ( ره ) می تواند الگویی برای هر شخصیت سیاسی و علمی باشد و آن حضرت با وجود فشارهای زیادی هرگز از اهداف و موضع قاطعانه خود عقب نشینی نکرد.
این فعال سیاسی ابراز عقیده کرد ، دست آوردهای فعلی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف نتیجه خط مشی تعیین شده از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی می باشد.
علی علی اف با اشاره به حمایت های امام خمینی(ره) از مسلمانان جهان ، آن حضرت را حامی واقعی مردم مطلوم فلسطین عنوان کرد.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به توسعه بیش از پیش روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با تکیه بر مشترکات مردم دو کشور ،گفت : هیچ فتنه ای نمی تواند خللی در روابط دو کشور ایجاد کند .
حاجی آقا نوری اف از صاحب نظران برجسته جمهوری آذربایجان طی سخنانی به فعالیت های ارزشمند امام خمینی (ره) در راستای ایجاد وحدت میان مسلمانان پرداخت و گفت ، هفته وحدت و روز قدس اعلام شده از سوی امام خمینی ( ره ) همه ساله توسط مسلمانان در نقاط مختلف جهان برگزار می شود .
روشن نوروز اوغلی کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان نیز گفت ، بر خلاف این همه توطئه ها و نیز ادعاهای واهی دشمنان، نظام جمهوری اسلامی بنیان گذاری شده توسط امام خمینی ( ره ) بیش از پیش گسترش یافت و ایران همه ساله دست آوردهای جدید در عرصه های مختلف دارد.
روشن احمدلی یکی دیگر ازکارشناسان سیاسی گفت ، وصیت نامه امام خمینی(ره ) در شرایط فعلی برای جهان اسلامی از اهمیت خاص برخوردار است و مسلمانان در حال حاضر بیش از هر زمان به وحدت و یکپارچگی که بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره بر آن تاکید داشت ، نیاز دارند.
وی نیز ضمن ابراز خشنودی از توسعه بیش از پیش روابط جمهوری آذربایجان و ایران ، افزود: دست آورد های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف برای جمهوری آذربایجان نیز تاثیر مثبت دارد.
حاجی الهام علی اف نائب رئیس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان نیز خاطر نشان کرد، امام خمینی (ره ) سیاست ، علم و عبادت را بعنوان سه عامل مرتبط با یکدیگر در جامعه برقرار کرد و آن را در عمل خود نشان داد.
وی افزود: آن حضرت بعنوان یک عابد در صحنه سیاسی حاضر شد و مردم ایران را هدایت کرده و نیز با برخورداری از حمایت های مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که آرمانهای این انقلاب نه تنها برای مسلمانان بلکه همه مظلومان جامعه بشری را در بر می گیرد.
در این همایش فیلم ویدئویی در باره زندگی و فعالیت امام خمینی (ره ) و نیز مراسم تشییع آن حضرت برای حاضران نمایش شد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا