آذربایجاناخبار

ارسال کمک های بشردوستانه جمهوری آذربایجان به مسلمانان میانمار

جمهوری آذربایجان کمک های بشردوستانه ای شامل ۱۰۰ تن مواد غذایی برای مسلمانان میانمار که از حملات ارتش و بوداییان افراطی در میانمار گریخته و به بنگلادش پناه برده اند، ارسال کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،فائق تقی زاده، معاون وزارت وضعیت فوق العاده جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کمک های بشر دوستانه ای که به دستور الهام علی اف، رئیس جمهور این کشور تهیه شده بود، برای مسلمانان میانمار که از حملات ارتش و بوداییان افراطی در میانمار گریخته و در بنگلادش پناه گرفته اند، ارسال شد.

به گفته وی، حجم این کمک های بشردوستانه ۱۰۰ تن بوده و شامل اقلامی چون ۲۰ تن شکر، ۲۰ هزار لیتر روغن مایع، پودر شیر، گوشت، ماکارونی و ۲۰ تن آرد است.

گفتنی است از روز ۲۵ آگوست تاکنون هزاران مسلمان میانمار کشته و بیش از ۶۰ روستا به آتش کشیده شده است. هزاران تن دیگر نیز از راه های زمینی و دریایی وارد بنگلادش شده و ده ها هزار نفر نیز در مناطق مرزی منتظر ورود هستند. دولت میانمار اجازه ورود کمک های بشردوستانه به آوارگان مسلمان میانمار را نمی دهد.

ده‌ها هزارغیرنظامی مسلمان برای فرار از این حملات، از راه زمینی و دریایی تلاش دارند تا به بنگلادش بروند. سازمان ملل متحد تاکنون از ورود بیش از ۲۷۰ هزار مسلمان میانمار به بنگلادش خبر داده است و ده ها هزار نفر دیگر نیز در انتظار ورود به سر می‌برند.

همچنین به دلیل عدم صدور مجوز برای ورود نهادهای بین‌المللی به میانمار اطلاع دقیقی از تعداد قربانیان وجود ندارد. با این حال سازمان‌های مردم نهاد در میانمار تعداد آنها را هزاران نفر اعلام کرده اند.

از سوی دیگر دولت میانمار اجازه ارسال کمک های بشردوستانه به مسلمانان میانمار که مجبور به کوچ اجباری یا بی خانمان شده اند، را نمی دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا