اخبارارمنستان

انتخابات پارلمانی ارمنستان فردا برگزار می‌شود

مردم ارمنستان فردا برای انتخاب نمایندگان مجلس این کشور پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  ستاد مرکزی انتخابات ارمنستان، مردم این کشور فردا یکشنبه برای انتخاب نمایندگان مجلس این کشور پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

در این انتخابات 9 حزب سیاسی و ائتلاف برای نشستن بر 101 کرسی مجلس این کشور، به رقابت خواهند پرداخت.

براساس نظرسنجی ها، حزب جمهوریت ارمنستان به رهبری سرژ سرکیسیان که با 69 نماینده بیشترین تعداد کرسی را در اختیار دارند، شانس اول پیروزی در انتخابات شناخته می شوند.

پس از آن، ائتلاف تساروکیان با در اختیار گرفتن 33 کرسی مجلس قرار دارد. بعضی سیستمداران دیگر نیز در ائتلاف حزب “ارمنستان شکوفا” به رهبری گاگیک تساروکیان میلیادر ارمنی حضور دارند.

حزب کنگره ملی ارمنی به رهبری لئون پتروسیان رئیس جمهور سابق ارمنستان نیز با ائتلاف با حزب خلق در انتخابات این کشور حضور خواهد داشت.

اوهانیان، وزیر دفاع سابق این کشور نیز که پس از آزادشدن مناطق راهبردی در جنگ با جمهوری آذربایجان در قره باغ در 20 آوریل 2016 که در اشغال ارمنستان بود، از طرف سرکیسیان برکنار شد، در ائتلاف مخالفین دولت قرار گرفته است.

مردم ارمنستان با شرکت در همه پرسی سال 2015 به تغییر سیستم کشورشان از ریاستی به پارلمانی رای دادند. پس از پایان دوره رئیس جمهوری این کشور در سال 2018، ارمنستان با سیستم پارلمانی اداره و دولت نیز از طرف اکثریت تشکیل خواهد شد.

همچنین براساس تغییرات قانون اساسی، مسئولیت های مهم در اختیار نخست وزیر قرار خواهد گرفت و رئیس جمهور نیز از طرف 101 عضور مجلس این کشور برگزیده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا