آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

سفر وزیر امور خارجه ایران به مسکو

وزﯾﺮ امور ﺧﺎرﺟﻪ ایران در ادامه سفر منطقه ‌ای خود، امروز صبح با هدف رایزنی‌ های دو جانبه و منطقه‌ ای با مقامات روس وارد مسکو شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمد جواد ظریف در فرودگاه مسکو و در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به همکاری های چند جانبه در منطقه و اهمیت این مسئله برای ایران گفت: «در جریان سفر به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در زمینه همکاری های شش جانبه و دیگر همکاری های منطقه ای صحبت و رایزنی خواهیم داشت.»

دکتر ظریف قرار است در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی خود موضوعات کلیدی از جمله وضعیت منطقه قره باغ، برجام، حل و فصل مساله سوریه، افغانستان و اوضاع منطقه خلیج فارس و سایر مسائل را بررسی کند.

همچنین در این دیدارها هماهنگی مواضع در مورد روابط ایران و روسیه و گفت و گو درباره اقدامات برای پیشبرد آن صورت خواهد گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی و هیات همراه وی که روز دوشنبه برای انجام دیدار کاری در جمهوری آذربایجان حضور داشتند، بعد از سفر باکو برای دیدار با مقامات روسیه وارد مسکو شده اند.

وزارت خارجه روسیه در خصوص سفر ظریف به مسکو با انتشار بیانیه ای نوشت: «گفت و گوهای سیاسی میان روسیه و ایران فشرده تر شده است و روسای جمهور دو کشور سال گذشته چهار بار گفت و گوی تلفنی داشتند. تماس های بین مقام های ایران و روسیه در سطوح مختلف ازجمله از کانال های وزارت خارجه، پارلمانی و سایر ساختارها و سازمان های دولتی دو کشور هم جریان دارد.»

در پایان این بیانیه آمده است: «کمیسیون همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه که امیدواریم نشست آتی آن در سال جاری برگزار شود سهم قابل توجهی در گسترش حجم مبادلات بازرگانی بین دو کشور داشته و افزایش همکاری های بین مناطق ایران و روسیه نقش مهمی در این روند دارد.»

منبع: عصر ایران

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا