آخرین اخباراخبارایرانترکیهعمومی

درخواست استعفای ۲۷ درصد از کادر درمان ترکیه به دلیل شرایط سخت کاری

در ترکیه ۲۷ درصد از پرسنل بهداشت و درمان به دلیل خستگی طاقت ‌فرسا و شرایط سخت ‌کاری خواستار استعفا شده اند که مخالفت وزارت بهداشت این کشور را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزیر بهداشت ترکیه از ثبت ۱۴ هزار و ۸۵۶ ابتلای جدید به کرونا در این کشور خبر داد.

فخر الدین کوجا گفت: «با مثبت شدن آزمایش کرونای ۱۴ هزار و ۹۴۱ نفر در شبانه ‌روز گذشته، آمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۹۳۰ نفر رسید.»

وی افزود: «با جان باختن ۶۶ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌ باختگان به ۲۹ هزار و ۳۵۶ نفر رسید. تا کنون، ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۷۳ بیمار کرونایی هم بهبود یافته ‌اند.»

در همین حال، اتحادیه پزشکان ترکیه از جان باختن ۳۸۵ پرسنل بهداشت و درمان این کشور به دلیل ابتلا به کرونا در یک سال گذشته خبر داد.

«کورور فنجانجی» عضو شورای مرکزی اتحادیه پزشکان ترکیه با انتشار گزارشی درباره بررسی تأثیرات نامطلوب کووید-۱۹ بر کارکنان بهداشت و درمان این کشور اعلام کرد: «در یک سالی که از شناسایی نخستین بیمار کرونایی در کشور می‌ گذرد ۳۸۵ تن از پرسنل حوزه بهداشت و درمان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته ‌اند.»

بر اساس این آمار، ظرف یک سال گذشته ۱۲۰ هزار پرسنل بهداشت و درمان ترکیه به کووید-۱۹ مبتلا شده ‌اند، این آمار بیانگر آن است که از هر ده مبتلا به کرونا یک نفرشان از کادر بهداشت و درمان و از هر ۷۵ فوتی یک نفر از این حوزه است.

مطابق آمار سندیکای بهداشت و درمان ترکیه، ۲۷ درصد پرسنل بهداشت و درمان به دلیل خستگی طاقت ‌فرسا و شرایط سخت‌ کاری خواستار استعفا هستند، اما با توجه به مقررات سخت گیرانه در دوره همه ‌گیری، وزارت بهداشت ترکیه با استعفای این افراد مخالفت کرده است.

منبع: آناج

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا