اخبارترکیه

اوزگوندوز: آل سعود به دستورات اسرائیل عمل می کند !

رهبر شیعیان ترکیه صلاح الدین اوزگوندوز در خطبه های نماز جمعه که با حضور هزاران نمازگزار در مسجد جامع زینبیه منطقه هالکالی شهر استانبول برگزار شد، مسائل مهم روز از جمله سفر رئیس جمهور ترکیه، اردوغان به ایران را مورد بررسی قرار داد .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، متن خطبه های نماز جمعه مسجد جامع زینبیه  به شرح ذیل می باشد:

رئیس جمهور ما جناب اردوغان برای دیدارهای دوجانبه (هفته گذشته) در ایران حضور پیدا کرد. امیدواریم این مذاکرات و قراردادها جامه عمل بپوشد. دوستی ترکیه و ایران به صلاح امت اسلامی است. اگر این دوستی های صمیمی برپا شود می تواند جلوی خونریزی ها را بگیرد و این کشور می تواند بازی های سیاسی امپریالیسم را خنثی کند. ما اینچنین امیدی داریم. در آن قسمت سخن رئیس جمهور که گفتند: ما نه به شیعه یا سنی بودن کشته شدگان، بلکه به مسلمان بودن آنها می نگریم، نشانه صمیمیت است. این چنین کلام و رفتاری صحیح و صواب است. امید است این سخنان به عرصه عمل برسد.

بحرین را نظامیان آل سعود اشغال کرده و مساجد آنجا را ویران نمودند؛ قرآن ها را آتش زدند. تروریست های آل سعود پس از ایجاد هرج و مرج در پاکستان، در مدارس آنجا طالبان را پرورش داده و برای اشغال افغانستان به آن کشور روانه کردند. فرماندهان سعودی مناطق سنی نشین را تبدیل به ویرانه کردند، شهرهای هزاران ساله موصل، آثار، موزه ها و حتی کتب خطی و دست نوشته های اهل تسنن را نابود کردند. در سوریه نیز به همین ترتیب عمل کردند.

در این مناطق اختلاف سنی-علوی را بهانه می کنند که این صحیح نیست، زیرا آفریقا که منطقه شیعه نشین نیست را هم تبدیل به ویرانه کردند. آثار اسلامی، میراث ماندگار مسلمین و مبانی زیرساختی را نابود می کنند. حال اینکه اگر قصد برپایی حکومت داشتند زیرساخت ها را از بین نمی بردند. گویا دستور اسرائیل چنین است که زیرساخت ها و آثار را از بین می برند. تنها آثار و تمدن تاریخی باقیمانده از زمان حکومت حضرت سلیمان و بلقیس، یمن بود که می بایست ویران می شد. این وظیفه را هم آل سعود بر عهده گرفت تا زیرساخت ها و سازه ها و آثار باستانی آنجا را ویران کند و به قتل زنان و کودکان بپردازند.

آنجا هم از یک حزب حمایت کردید ( عجب حزبی که برای ویرانی کشور خود دیگران را دعوت می کند). اگر حزب مورد حمایت شما هم بر سر کار بیاید چطور اداره خواهید کرد؟ تو که حتی یک گلوله به اسرائیل شلیک نکرده ای، عالمان تو جنگ با اسرائیل را حرام می شمارند، لکن جنگ با مردم لیبی و سوریه و عراق بدون در نظر گرفتن شیعه و سنی بودنشان، همچنین امحاء ثروت های آنان را واجب می گویند . لعنت بر این ادراک و استدلال.

کدام بشر عاقلی با این استدلال، از سعودی که بر اساس دشمنی با دولت عثمانی بنا شده حمایت می کند؟ اگر عثمانی را اجداد و سبب افتخار خود می دانی، باید از تضاد حمایت از حکومت سعودی، که برای نابودی عثمانی برپا شده رهائی پیدا کنی. خداوند متعال آل سعود حامی تروریست و حامیان آنان را هر چه سریع تر نابود کند. اینان بزرگترین دشمن بشریت هستند.

لیست کاندیداها مشخص و کشورمان وارد دوره انتخابات شد. آرزو دارم که این دوره انتخابات برای کشورمان منشأ خیر باشد. خداوند ترکیه را از بلاهای ناگهانی، ذهنیت وهابی و بازی های دشمنان شیطان صفت نجات دهد و این انتخابات هم وسیله آن قرار باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا