آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

تحلیلگر سیاسی جمهوری آذربایجان:چرا گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا اقدامات تحریک کننده ارمنستان در منطقه مورد مناقشه را محکوم نمی کند؟

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اتحادیه اروپا یا توانایی حل و فصل مناقشه قره باغ را ندارد  و یا اینکه تمایلی به حل این مناقشه از سوی اعضای آن نیست والا اگر غیر از آن بود پس چرا این گروه اقدامات تحریک کننده ارمنستان را در منطقه متوقف نمی کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آخار.آذ؛الخان شاهین اوغلو تحلیلگر سیاسی جمهوری آذربایجان می گوید دلیل تنش های بوجود آمده در خط مقدم جبهه اقدامات تحریک کننده ارمنستان است که به ۴ مورد ختم می شود:

۱- ارمنستان مهاجرت شهروندان خود به منطقه را متوقف ننموده و آنها را در مناطق مسکونی ساماندهی می نماید.

۲- ارمنستان در مناطق مختلف قره باغ به دنبال برگزاری تمرین های نظامی بوده و هم اکنون نیز این کار را بصورت منظم انجام می دهد.

۳-در مناطق مختلف تحت اشغال ارمنستان، این کشور در حال بازسازی بناها  قدیمی بوده که نمونه آن بازسازی مسجد شوشا می باشد.

۴-پس از تغییر قومیت در منطقه آنها هنوز هم به این اقدامات خود ادامه می دهند تا همه چیز تحت کنترل آنها باشد.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه با انتقاد از گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا می نویسد چرا آنها حداقل یکی از این اقدامات تحریک کننده ارمنستان  در منطقه  را محکوم نمی کنند؟این گروه در باره آتش بس میان دو طرف صدها بیانیه صادر نموده ولی در مورد اقدامات تحریک کننده ارمنستان که در بالا به آن اشاره شده هیچ گونه واکنشی از خود نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا