آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

دوازدهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ کوتاه باکو با حضور ایران

دو انیمیشن و یک فیلم کوتاه از جمهوری اسلامی ایران به دوازدهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ کوتاه باکو راه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دوازدهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ کوتاه با حضور صدها هنرمند، کارگردان و اهالی سینما در سینمای نظامی گنجوی شهر باکو افتتاح شد.

در این دوره از جشنواره، 3 هزار و 217 فیلم کوتاه در موضوعات و شاخه‌ های مختلف از 76 کشور به دبیرخانه ارسال شد که در این میان، دو انیمیشن و یک فیلم کوتاه هم از جمهوری اسلامی ایران به بخش مسابقه راه یافت.

نمایش این فیلم‌ها تا روز سه‌شنبه (2 آذرماه) در سینمای نظامی گنجوی ادامه دارد و نتایج این مسابقه هم در همان روز توسط هیأت داوران اعلام خواهد شد.

این جشنواره که از سال 2004 میلادی در باکو آغاز به کار کرده، مورد حمایت وزارت فرهنگ آذربایجان است و هر سال بر تعداد شرکت کنندگان آن افزوده می‌شود.

در حاشیه این مراسم، فیروز شامی، مدیر جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ های کوتاه در دیدار با قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو، فرهنگ و تمدن ایران را بسیار فاخر خواند و اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آینده شاهد حضور تعداد زیادی از فیلم‌ های ایرانی در این جشنواره باشیم.

گفتنی است؛ در بخشی از آیین افتتاحیه این جشنواره، جایزه طلای انار که متعلق به فستیوال سال گذشته بود به حسین مهدی داده شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا