آذربایجاناخبارعمومی

نماینده مجلس جمهوری آذربایجان دختران چادری در روز عاشورا را به نیروهای انتحاری در سوریه تشبیه کرد

زاهد عروج، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در سخنرانی خود در نشست این مجلس، دختران چادری را به نیروهای انتحاری در سوریه تشبیه کرد و گفت : « من درک می کنم که مصیبت امام حسین (ع) در کشور ما با قلبی مملو از درد یاد می شود. اما، مصیبت امام حسین (ع) و به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح، باید دینداران و غیردینداران را به اندیشه وادارد. ما در روز گذشته (روز عاشورا)، شاهد صحنه هایی ناراحت کننده در این باره بودیم. »
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی،این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان گفت : « آیا در مجالس عزاداری مسیحیان، زنجیر زدن و خون ریختن و بردن کودکان برای مشاهده این صحنه ها را دیده اید؟ ما در چه دورانی زندگی می کنیم؟ چه مراسم هایی را برگزار می کنیم؟ من مدرسه و کتابخانه را در مقابل مراسم عاشورا قرار نمی دهم. آنها می گویند می توان کتابها را در مساجد نیز عرضه کرد. اما دولت از مسجد نمی تواند اداره شود. چند روز پیش، تصاویر کودکان کم سن و سال را که از زیر ویرانه ها در سوریه درآورده شده بودند، دیدیم. والدینشان، آنها را به امید بهشت به آن خرابه ها برده بودند. وقتی کودکان پیچیده شده به چادر و روسری را در مراسم عاشورا می دیدم، فهمیدم که نیروهای انتحاری که در آینده به سوریه خواهند رفت، پرورش می یابند. من به برگزاری مراسم ها به این شکل اعتراض دارم. با برخورد انضباطی نمی توان از اینها جلوگیری کرد. اما، می توان با آموزش و تبلیغات از آن جلوگیری کرد. این باید ما را به اندیشه وادارد.»
اوکتای اسدوف، رییس مجلس جمهوری آذربایجان نیز با تاکید بر اینکه در جمهوری آذربایجان دین از دولت ( دین از سیاست) جداست، گفت : « نمی توان دولت را از مسجد اداره کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا