آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

ارامنه ساکن قره‌باغ از طرح تحریم باکو استقبال کردند

مقامات بخش ارمنی‌نشین قره باغ از طرح تحریم جمهوری آذربایجان در شورای امنیت استقبال کردند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت خارجه بخش قره باغ ارمنستان روز چهارشنبه از پیشنهاد تحریم جمهوری توسط آذربایجان در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرد.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» این وزارتخانه با انتشر بیانیه‌ای اعلام کرد: «این واقعیت که نهاد مهم چنین سازمان بین‌المللی تاثیرگذاری در این خصوص جلسه اضطراری تشکیل داد، نشان‌ دهنده نگرانی جدی جامعه بین‌المللی نسبت به وضعیت جاری و سیاست جمهوری آذربایجان است. موضع انتقادی جامعه جهانی در قبال سیاست‌های باکو در بیانیه‌های نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان شده است.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «مردم قره باغ با یک بحران انسانی روبرو هستند که نمی‌توان و نباید آن را نادیده گرفت. امیدواریم که جامعه بین‌المللی نیز گام‌های عملی برای رفع محاصره خانکندی بردارد. اعمال تحریم های مناسب علیه جمهوری آذربایجان تنها راه تثبیت اوضاع و ایجاد شرایط برای صلح پایدار در منطقه است.»

این در حالی است که وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع باکو در این زمینه روشن، اصولی و منسجم و مبتنی بر قوانین بین‌المللی و رویه بین‌المللی است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا ارمنستان را متقاعد کند که به پیشنهاد باکو پاسخ دهد و اقدامات تحریک آمیز سیاسی و نظامی را متوقف کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا