آذربایجاناخبارعمومی

الهام علی اف در مراسم افتتاح مسجد حاجی جواد: پیوند دولت و دین در جمهوری آذربایجان ناگسستنی است

 رئیس جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاح ساختمان جدید مسجد ‘حاجی جواد’ در باکو گفت: افتتاح این مسجد زیبا نخستین مراسمی است که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دیروز در آن شرکت می کنیم و این نمونه بارز رابطه دولت و دین درکشورمان است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «آپا»، الهام علی اف و ‘مهربان علی اوا’ معاون اول رئیس جمهور این کشور امروز-پنجشنبه – در مراسم افتتاح ساختمان جدید این مسجد، با اعضای جمعیت دینی ‘حاجی جواد’ دیدارکردند.
علی اف دراین مراسم ، با بیا ن اینکه من در آیین افتتاح تمام مساجدی که در سال اخیر ساخته شده است، شرکت کرده ام ، اظهارداشت : این اقدامات دولت آذربایجان نشان می دهد که روابط دولت و دین در کشورمان در سطح بالایی قرار دارد.
وی افزد: بسیار خوشحالم که در عرض سال های اخیر در جمهوری آذربایجان بناهای تاریخی و دینی ما مورد حفاظت قرار گرفته است.
رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد:ارزش های دینی بخشی از ارزش های ملی و معنوی ما است، مردم آذربایجان به ریشه و سنت های خود وفادار هستند.
علی اف در ادامه افزود:اتفاقی نیست که سال ۲۰۱۷ میلادی در کشورمان به عنوان سال ‘ همبستگی اسلامی’ اعلام شده بود، آذربایجان اقدامات زیادی در راستای همبستگی اسلامی انجام می دهد.
وی تصریح کرد: این اقدامات ازسوی جهان اسلام عالی ارزیابی می شود، مسلمانان آذربایجان نیز ازاین اقدامات خرسند هستند .
علی اف گفت : مسجد ‘حاجی جواد’ در سبک معماری سنتی آذربایجان ساخته شده است ،اعضای جمعیت دینی ‘حاجی جواد’ خوب می دانند که وضعیت ساختمان قبلی این مسجد قابل استفاده نبود، بر این اساس دستور دادم که در نزدیکی مسجد ‘حاجی جواد’ یک ساختمان جدیدی برای این مسجد ساخته شود.
وی افزود: در مدت کوتاه این مسجد ساخته و امروز برای استفاده در اختیار مردم گذاشته شده است و بر اساس اطلاعی که به من دادند، ۵۰۰-۶۰۰ نفر می توانند در این مسجد مشغول عبادت شوند.
رییس جمهور آذربایجان با بیان اینکه این مسجد با بودجه دولت ساخته شده است، اظهارداشت: «همان طور که می دانید اخیراً مساجد تاریخی ما، از جمله مسجد ‘بیبی هیبت’، ‘تزه پیر’، ‘اژدر بی’، ‘شاماخی’ توسط دولت آذربایجان مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود:چند سال پیش بر اساس ابتکار من، مسجد ‘حیدر’ در شهر باکو ساخته شد. پس از آزادی منطقه ‘جوجوق مرجانلی’، در این منطقه نیز یک مسجدی مانند مسجد ‘شوشا’ ساخته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا