اخبارروسیه

پیوستن 19 شهروند روس به داعش طی یک ماه گذشته

خبرگزاری ‘شینهوا’ چین روز شنبه در گزارشی از دمشق اعلام کرد که از یک ماه گذشته تاکنون دستکم 19 روس تبار از طریق ترکیه به گروه تروریستی داعش پیوستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس اعلام کرد که در اول دسامبر سال گذشته (10 آذر) تاکنون حداقل 19 مرد که غالبا نیز روس تبار بودند از خاک ترکیه به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوستند.

براساس این گزارش، این گروه حقوق بشری سوری که به شبکه ای از فعالان خبری در سوریه وصل است با اعلام اینکه طی دوسال گذشته تعداد زیادی از ابتاع اروپایی و آمریکایی نیز به داعش پیوستند، افزود: این افراد معمولا به بهانه شرکت در جشن های سال نوی میلادی در دسته های کوچک وارد ترکیه شده و از آنجا به طرق مختلف وارد سوریه شدند.

‘به طور مثال آنها در اندک زمانی به تدریج به سوی یکی از نقاط مرزی ترکیه با سوریه در مجاورت استان حلب رفته و پس از ملحق شدن به یکدیگر در نقطه ای خاص، در قالب دو گروه به شهرک ‘الرای’ تحت کنترل داعش در سوریه و سپس به شهر ‘الباب’ در استان حلب رفته و بعد هم با کمک داعشی ها با اتوبوس به مرکز تجمع داعش یعنی شهر الرقه رفته و در آنجا به جنگجویان اصلی داعش پیوستند’.

انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا