آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

بیانیه چندپهلوی روسیه در خصوص دایر کردن ایست بازرسی در دالان لاچین از سوی جمهوری آذربایجان

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای چندپهلو درباره دایر شدن مرکز بازرسی جمهوری آذربایجان در ورودی دالان لاچین، حل این مسایل را منوط به اجرا شدن توافق سه جانبه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ مسکو دانست

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای چندپهلو درباره دایر شدن مرکز بازرسی جمهوری آذربایجان در ورودی دالان لاچین ( دالان متصل کننده ارمنستان به خان کندی)، از حرکت ها ( باکو ) برای منظور تغییر کاربری این دالان و نیز از استفاده های (ارامنه) غیرصلح آمیز از این دالان ابراز نگرانی کرد و حل این مسایل را منوط به اجرا شدن توافق سه جانبه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ مسکو دانست!

مسکو بدون اشاره به نام توهمی «دالان زنگزور»، گشوده نشدن راه های مواصلاتی و پیش نرفتن روند امضای توافق نامه صلح باکو و ایروان و تعیین نشدن مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان را علت های تداوم وضعیت خطرناک میان دو طرف ذکر کرده است!
مسکو برای حفظ موقعیت خود در جمهوری آذربایجان و ارمنستان، واکنش عادلانه و جدی به زیاده خواهی های باکو در مقابل ارمنستان نشان نمی دهد و تحت عنوان گشایش راه های مواصلاتی، با طرح استیلای باکو بر جنوب ارمنستان تحت پوشش احداث جاده و احیای راه آهن، بطور ضمنی سازش نشان می دهد!
همچنین مسکو به حرکت های خزنده باکو در پیشروی ها در مرز با ارمنستان و استقرار ارتش باکو در نقاط راهبردی، واکنشی نشان نمی دهد.
مسکو امیدوار است از طریق روابط شخصی نزدیک میان ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه با الهام علی اف و نیز با استفاده از وابستگی تجاری و علقه های رفتاری – تفریحی اعضای خانواده های حاکم بر باکو در روسیه، موقعیت خود را در جمهوری آذربایجان تداوم بخشد، اما کنار آمدن روسیه با طرح های راهبردی غربی و انگلیسی -صهیونیستی- پان ترکی در جمهوری آذربایجان و کل قفقاز، آینده تیره ای را برای روسیه در قفقاز رقم خواهد زد!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا