آخرین اخبارآذربایجاناخبارایران

به یاد شهید شش ماهه کربلا؛ هر خانه یک حسینیه در جمهوری آذربایجان

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم به یاد حضرت علی اصغر (ع) شهید شش ماهه کربلا، عزای حسینی در خانه‌های مردم جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در اولین جمعه ماه محرم و همزمان با عزاداری شیعیان جهان به یاد طفل شش ماهه شهید کربلا، مادران، شیرخوارگان خود را با لباس سبز و سربند‌های قرمز می‌پوشانند تا به یاد شهادت حضرت علی اصغر، (ع) به سوگ نشینند.
بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا و محدودیت‌ها، مادران حسینی در جمهوری آذربایجان این مراسم را در خانه‌های خود برگزار کردند و از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

 

روزی به یاد کودکان شهید در روز عاشورا

مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) یکی از مناسک مذهبی در ماه محرم است که به یاد کودکان شهید در روز عاشورا، از سوی مسلمانان جهان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

در مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی (ع)، مادران با بر تَن کردن لباس‌های هم‌شکل برای نوزادانشان و بستن سربند‌هایی بر پیشانی آنان که بر روی آن، نام مبارک حضرت علی اصغر (ع) نقش بسته است، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز می‌کنند.

همچنین مادران به همراه کودکان شیرخوار با شرکت در مرثیه‌خوانی، با حضرت رباب (سلام الله علیها) مادر حضرت علی اصغر (ع) هم‌ناله می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا