آذربایجاناخبارایران

در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با مقامات سیاسی مذهبی جمهوری آذربایجان چه گذشت؟ + تصاویر

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر خود به جمهوری آذربایجان، همزمان با هفته فرهنگی ایران در این کشور با مقامات سیاسی و فرهنگی این کشور در شهرهای باکو وگنجه دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به باکو که با هدف شرکت در هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است، از موزه فرش باکو نیز بازدید کرد. هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ششم تا دهم تیر ماه در باکو و گنجه در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان دیدار های خود با مقامات جمهوری آذربایجان، روز پنجشنبه با «ضیافت عسگر اف» نایب رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در این دیدار سید عباس صالحی با بیان اینکه برگزاری هفته‌های فرهنگی میان دو کشور نقطه عطفی در گسترش و تحکیم ارتباطات دیرینه است، با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور بر ضرورت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

نایب رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ابراز داشت: مسئولان و مردم دو کشور رابطه برادرانه خوبی با یکدیگر دارند و همکاری های فرهنگی در تعمیق این روابط نقش مهمی را ایفا می‌‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران همچنین، روز پنجشنبه با شیخ الاسلام «الله شکور پاشازاده» رئیس اداره مسلمانان قفقاز دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

 سید عباس صالحی در این دیدار با اشاره به اشتراکات دینی، مذهبی و فرهنگی میان ایران و جمهوری آذربایجان و با تاکید بر ضرورت توسعه روابط کشورهای اسلامی خاطرنشان ساخت: روابط ایران و جمهوری آذربایجان، با عزم و جدیت سران دو کشور، هم اکنون وارد مرحله نوینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، تصریح کرد: تلاش‌‌های اداره مسلمانان قفقاز در جهت وحدت مذاهب و تقویت روابط بین آن ها در منطقه بر کسی پوشیده نیست.

شیخ الاسلام پاشازاده نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و جمهوری آذربایجان همیشه در کنار هم و پشتیبان یکدیگر بوده‌اند، عنوان کرد: بدون تردید با هوشمندی مسئولین دو کشور و دو ملت آینده روشنی در مناسبات تهران و باکو پیش بینی می‌شود و جمهوری آذربایجان باید با جمهوری اسلامی ایران مناسبات خود را در بالاترین سطح حفظ کند.

سید عباس صالحی روز جمعه در سفر به شهر تاریخی گنجه جمهوری آذربایجان ضمن بازدید از اماکن تاریخی دیدار و در اجرای گروه ۴۰ نفری ارکستر ملی ایران در سالن فلارمونیای شهر گنجه حضور یافت.

بازدید از مقبره حکیم نظامی‌ گنجوی و زیارت امامزاده محمد بن باقر (ع) از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به شهر تاریخی گنجه جمهوری آذربایجان بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران همچنین روز جمعه با «ائلمار ولی‌اف» استاندار گنجه جمهوری آذربایجان دیدار و درباره توسعه همکاری‌ های فرهنگی تبادل‌ نظر کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا