آذربایجاناخبار

سرگردانی سپرده گذاران بانک های تعطیل شده در آذربایجان

تعطلیلی بانک ها آذربایجان موجب بوجود آمدن مشکلات عدیده ای برای سپرده گذاران شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز هیچ یک از مشتریان اطلاعات دقیقی را در ارتباط با سرنوشت سپرده خود ندارند. کارت هایی که از سوی بانک ها تعطلیل شده در اختیار مشتریان قرار دارند دیگر نمی توان با آنها عملیات بانکی انجام داد.

یکی از شهروندان مینگه چویر به نام خاقانی ممداف می گوید پولی را که در حساب خود جهت انتقال به خارج از کشور در بانک Texnikabank قرار داد بود ناپدید گریده است،  وی می گوید زمانیکه در گرجستان بودم به حساب من در این کشور پول واریز نموده بودند اما پول واریزی به حساب ینده در گرجستان انتقال داده نشده است، کارکنان بانک فوق هیچ گونه اطلاعات دقیقی را در مورد سرنوشت پول در اختیار بنده قرار نداده وبه بنده توصیه می کنند که برای پیگیری آن به بانکی که پول در کشور گرجستان انتقال داده شده است مراجعه نمایم.

هیچ کس تماس ها برقرار شده با بانک ها تعطیل شده را پاسخ نمی دهد. مشتریانی که برای پیگیری مشکلات خود به بانک مرکزی مراجعه می نمایند به آنها گفته می شود که با شعبه حقوقی بانک مرکزی تماس برقرار نمایند. در این شعبه حقوقی نیز یک خط تلفن وجود دارد که به مشتریان پاسخ دهد به همین دلیل نیز مشتریان بانک های ورشکسته و تعطلیل شده با توجه به اینکه تعداد آنها زیاد می باشد  ساعت های تلاش می نمایند تا با این شماره تماس حاصل نمایند که در پایان نیز موفق به این امر نمی شوند.

بنابراین در روز های اخیر به مشتریان بانک ها ی که تعطلیل گشته اند از سوی بانک مرکزی که براساس قانون وظیفه دارند پاسخگوی آنان باشند هیچ گونه پاسخی داده نمی شود. براساس قانون، بانک مرکزی موظف است بانک های که براساس مجوز به فعالیت بانکی می پردازند در صورت تعطلیلی و یا ورشکستکی برای بانک فوق یک مدیر موقت (مدیر تصویه ) انتخاب نمایدکه متاسفانه این امر محقق نمی گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا