آذربایجاناخبارایران

نشست رؤسای کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان درباکو

درنشست رؤسای کمیسیون های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ، درآستانه سفر رئیس جمهورکشورمان به باکو، اسناد آماده امضا میان دو رئیس جمهور بررسی شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، در این نشست که با حضور کارشناسان دو کشور در باکو برگزار شد، حاضران درباره توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی ، صنعتی و فرهنگی از جمله تکمیل راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان، صنایع خودروسازی ، داروسازی، تسهیل در امورگمرکی، حمل و نقل هوایی، طرح های مربوط به انرژی ،کشاورزی و همچنین تقویت بخش خصوصی بحث و تبادل نظر کردند.
در این نشست«شاهین مصطفی یف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با اشاره به توسعه روابط میان دو کشورگفت :در دو سال و نیم گذشته هشتاد سفر در سطح وزرا و بالاتر صورت گرفته است که این نشان دهنده روابط نزدیک دو کشور می باشد.
وی سفر آتی رئیس جمهور ایران به جمهوری آذربایجان را یک رویداد تاریخی مهم دانست وآمادگی کشورش را برای ارتقاء سطح همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ، افزایش 66 درصدی حجم مبادلات دو کشور در 6 ماه نخست سال جاری میلادی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، نمونه بارزی از توسعه همکاری های اقتصادی دانست و افزود: این میزان قابل افزایش است .
«محمود واعظی» وزیر ارتباطات ، فناوری و اطلاعات کشورمان نیز در این نشست سطح همکاری های کنونی دو کشور را در بیست و پنج سال گذشته بی نظیر دانست .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا