آذربایجاناخبارارمنستانقره باغقره باغ

الهام علي اف: ارمنستان از تداوم بي پايان مذاکرات قره باغ بهره مي گيرد

الهام علي اف رييس جمهوري آذربايجان، ارمنستان را متهم کرد که از فرايند ميانجيگري گروه مينسک سازمان امنيت و همکاري اروپا در مناقشه قره باغ براي دائمي کردن اين مذاکرات بهره مي گيرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج،خبرگزاري رسمي «آذرتاج» جمهوري آذربايجان در خبري در خصوص رييس جمهوري آذربايجان در نشست دولت هاي مشترک المنافع به ادعاهاي رييس جمهوري ارمنستان پاسخ قاطعانه داد، نوشت :سرژ سرکيسيان در اين نشست دولت هاي مشترک المنافع در بيشکک ، جمهوري آذربايجان را به نقض آتش بس متهم و سخنراني شکايت آميزي ارايه داد که با پاسخ شديداللحن الهام علي اف، رييس جمهوري آذربايجان مواجه شد.

رييس جمهوري آذربايجان گفت :با توجه به روند حل مساله قره باغ کوهستاني در چارچوب يک ساختار بين المللي ديگر ( سازمان امنيت و همکاري اروپا) نيازي نمي ديدم در اين اجلاس درباره آن سخن بگويم، اما با توجه به شکايت طرف ارمني در اين اجلاس، براي پاسخ گويي در اين مورد احساس دين مي کنم.

الهام علي اف گفت؛ ارمنستان اراضي يک کشور داراي حق حاکميت را اشغال و تماميت ارضي آن را نقض کرده و اهالي آذربايجاني را از قره باغ کوهستاني و اراضي اطراف آن اخراج کرده است و در طول ۲۰ سال، به انجام مذاکره تظاهر مي کند و براي اينکه اين مذاکرات بي پايان بماند، هر از گاهي به اقدامات تحريک آميز مبادرت مي کند که آخرين مورد آن در ماه آوريل گذشته بود.

الهام علي اف گفت :شوراي امنيت سازمان ملل که هيچ ساختار بين المللي بالاتر از آن وجود ندارد، از سال ۱۹۹۰ به بعد چهار قطعنامه براي حل مساله قره باغ کوهستاني صادر کرده است. اما اين قطعنامه ها اجرا نمي شود.

رييس جمهوري آذربايجان گفت :ما به صلح وفادار هستيم و بطور سازنده رفتار مي کنيم. گروه مينسک (سازمان امنيت و همکاري اروپا براي حل اين مناقشه) موجود است. اما، طرف ارمني از اين چارچوب براي تداوم بي پايان مذاکرات بهره مي گيرد. آنها خواهان صلح نيستند.

سرژ سرکيسيان، رييس جمهوري ارمنستان پس از اين سخنان الهام علي اف گفت :پاسخ دادن به دروغ، بي معني است.
الهام علي اف نيز در واکنش به آن گفت : « من به دروغ پاسخ دادم.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا