آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغنخجوان

کارشناس نظامی باکو: قبل از ارمنی ها، باید آذری ها به قره باغ بازگردند!

ینی مساوات به نقل از عذیر جعفر اف، کارشناس نظامی باکو تاکید کرد: قبل از ارمنی ها، باید آذری ها به قره باغ بازگردند، هرچند فرانسه و روسیه سعی خواهند کرد بن بست هایی را در مسئله قره باغ ایجاد کنند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در پی افزایش فشارهای بین المللی بر باکو برای دادن تضمین امنیتی لازم جهت بازگشت ارامنه قره باغ به منازل شان در شهرها و روستاهای این منطقه، رسانه ینی مساوات باکو به نقل از عذیر جعفر اف، کارشناس نظامی تاکید کرد: قبل از ارمنی ها، باید آذری ها به قره باغ بازگردند! این کارشناس نظامی باکو ابراز نگرانی کرد که فرانسه و روسیه سعی خواهند کرد بن بست هایی را در مسئله قره باغ ایجاد کنند!
گفتنی است سخنان اخیر یکی از معاونان وزارت خارجه روسیه مبنی بر اینکه حل مسئله ارامنه قره باغ نیز باید بخشی از توافق صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان باشد، موجب ناراختی شدید باکو شده است!
مقامات و رسانه های باکو، پس از فراری دادن ۱۲۰ هزار نفر ساکنان قره باغ که از چند هفته پیش با فرار به ارمنستان در شرایط وخیمی در اردوگاه های آوارگان در ارمنستان نگهداری می شوند، ادعا کرده بودند که مسئله قره باغ بطور کامل به اتمام رسیده است و این موضوع در توافق صلح جمهوری آذربایجان با ارمنستان گنجانده نخواهد شد!
اقدام باکو در آواره کردن ارامنه قره باغ و نیز اشغال برخی مناطق مرزی ارمنستان و نیز تهدید به اشغال جنوب ارمنستان تحت پوشش مطالبه دالان عبور به نخجوان، وجهه جمهوری آذربایجان را به عنوان طرف ذی حق در مناقشه قره باغ، طی سال های اخیر به طرف متجاوز و ناقض حقوق بین الملل تغییر داده است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا