آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار مقامات حمل ونقل کالا و مسافربری ایران و جمهوری آذربایجان

مقامات دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان مشکلات و مسایل مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر را بررسی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از نهاد حمل و نقل جاده ای وزارت راه، ارتباطات و فن آوری پیشرفته جمهوری آذربایجان، رضا نفیسی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی در نشست مشترکی که در باکو با حبیب حسن اف رییس نهاد حمل و نقل جاده ای وزارت راه ، ارتباطات و فن آوری پیشرفته جمهوری آذربایجان داشتند، مسایل مربوط به ترانزیت دو کشور را بررسی کردند.
در این نشست، وضعیت فعلی حمل و نقل بین المللی جاده ای میان دو کشور و مشکلاتی که شرکت های فعال در این حوزه مواجه می شوند، راهکارهای حل آنها و چشم انداز توسعه حمل و نقل فیمابین؛ مورد بررسی قرار گرفت.
مزیت های به کار گیری سیستم بین المللی بیمه کارت سبز از جمله موضوعات مورد مذاکره در این نشست بود.
کارت سبز یک گواهینامه بین‌المللی در زمینه بیمه مسئولیت رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در قبال اشخاص ثالث است که توسط دارندگان وسایل نقلیه موتوری که قصد عبور و تردد موقت در کشورهای عضو سیستم کارت سبز را دارند، از موسسات و شرکت های بیمه مجاز، تهیه شده و در صورت بروز تصادف یا در صورت نیاز در مرزها و سرحدات یا داخل کشورهای عضو ارائه می شود. این گواهینامه، صدمات جانی و مالی وارده به اشخاص ثالث که ناشی از تصادفات وسایل نقلیه مقصر حادثه باشد را مطابق با قوانین و مقررات کشور محل تصادف پوشش می‌دهد.
در این نشست به همکاری های فعال جمهوری آذربایجان و ایران در مسایل ترانزیتی و به ویژه ایجاد دالان های حمل و نقل تاکید شد.
همچنین اعلام شد در راستای ساخت کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان در شهر نفتچالا واقع در ۱۶۸ کیلومتری جنوب باکو، گامهای مهم برداشته شده و همکاری های دو کشور در حوزه حمل و نقل جاده ای در آینده بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا