آذربایجاناخبارارمنستانروسیهقره باغقفقاز جنوبی

سیاستمدار آذربایجانی: مسکو می‌داند که نتیجه این روند بروز جنگ میان آذربایجان و ارمنستان است

آرزو نقی‌اُف نتیجه روند مذاکرات حل مناقشه قره‌باغ را بروز جنگ تمام عیار بین آذربایجان و ارمنستان دانست.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، بیش از بیست سال است که ۲۰ درصد خاک جمهوری آذربایجان تحت اشغال ارمنستان بوده و کشورهای غربی علی رغم حقانیت آذربایجان، در حل سیاسی بحران قره‌باغ عاجز هستند.

آرزو نقی‌اُف سیاسمتدار و کارشناس آذربایجانی با اشاره به اتمام زمان صدور حکم‌های بی‌نتیجه از جانب اعضای گروه مینسک در جهت حل مناقشه قره باغ، خاطر نشان کرد: “ارمنستان خیلی منتظر این شد که دولت ترامپ اقداماتی در جهت حل بحران قره‌باغ به نفع ارمنستان انجام دهد، لکن این رخ نداد.

آروز نقی‌اف افزود: “اظهارات اخیر سرگئی لاوروف در این خصوص به شدت درست می‌باشد و دقیقا بعد از این اظهارات، وزرای خارجه آذربایجان و روسیه برای حل مناقشه قره‌باغ و آشکارسازی جزئیات مناقشه دیدار کردند. امروز آذربایجان به حل همه جانبه مناقشه قره باغ حاضر است لکن ایروان از این مسئله فرار می‌کند.”

این کارشناس آذری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات و بحران‌هایی در ارمنستان وجود دارد، اظهار داشت: “اولین مشکل ارمنستان تغییر مکان در سکوی انتخابات می‌باشد. همچنین دخالت کردن روسیه در انتخابات ارمنستان دور از انتظار نمی‌باشد؛ دومین مشکل ارمنستان نیز، داده شدن اداره ارمنستان به رئیس سازمان جمعی پیمان امنیت تا به این لحظه حل نشده است.”

وی با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن دیدار وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان، مطرح کرد: “مسکو بسیار خوب می‌داند که ادامه داشتن این روند با بروز جنگ تمام عیار نتیجه‌دار خواهد شد. طبیعتا حاکمیت ارمنستان در دوری کردن این کشور از حل سیاسی مناقشه قره‌باغ هم فکر نمی‌باشد. از اکنون معلوم است که نتیجه این روند دردآور خواهد بود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا