آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

ارمنستان توافق روی مسیرهای جایگزین به قره‌باغ را تکذیب کرد

برخلاف ادعای باکو، وزارت امور خارجه ارمنستان گزارش‌های جمهوری آذربایجان در مورد توافق بر سر جاده‌های جایگزین برای ارسال کالا به منطقه قره‌باغ را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمهوری آذربایجان مدعی است که در نشست سه‌جانبه‌ای که در ۱۵ ژوئیه در بروکسل با حضور رهبران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و رئیس شورای اروپا برگزار شد، توافق مربوطه حاصل شد.

با این حال «آنی بدلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در واکنش به پرسشی گفت: هیچ توافقی در مورد مسیرهای جایگزین برای انتقال محموله به قره‌باغ صورت نگرفته است. علاوه بر این، ارمنستان هیچ اختیاری ندارد و نمی‌تواند در مورد مسائل مربوط به جاده‌های دیگر برای حمل‌ونقل بار به قره‌باغ بحث کند.

وی گفت: ارمنستان بارها موضع اصولی خود را در مورد ضرورت رفع محاصره غیرقانونی کریدور لاچین مطابق با بیانیه سه‌جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و دستورات الزام‌آور قانونی دیوان بین‌المللی دادگستری در ۲۲ فوریه و ۶ ژوئیه ۲۰۲۳ تکرار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان افزود: قابل ذکر است که اظهارات رئیس شورای اروپا پس از نشست ۱۵ ژوئیه و همچنین سخنگوی او در اول سپتامبر نشان‌دهنده چنین “توافقی” نیست. آذربایجان با پیروی از الگوی رفتاری ثابت خود، سعی در دستکاری ارجاعات مختلف به موضوع و ارائه آنها به عنوان یک توافق دارد. شرکای بین‌المللی در بیانیه‌های خود، به‌ طور مستمر و صریح بر اهمیت رفع محاصره کریدور لاچین تاکید کرده‌اند و یادآوری وجود راه‌های دیگر را نمی‌توان جایگزینی برای تعهد جمهوری آذربایجان به رفع محاصره کریدور لاچین دانست.

آنی بدلیان افزود: بار دیگر قاطعانه تاکید می‌کنیم که جمهوری ارمنستان فقط رفع محاصره کریدور لاچین را در دستور کار خود دارد، جاده‌ای که برای اطمینان از ارتباط بدون مانع میان ارمنستان و قره‌باغ ایجاد شده و ارمنستان قرار نیست درگیر بحث در مورد جاده‌های دیگر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا