آذربایجاناخبار

فروش خودروهای گران قیمت به داعش توسط یک تبعه جمهوری آذربایجان

بنابر اعلام منابع خبری تعدادی قابل توجهی از خودروهای متعلق به تروریست های داعش با عنوان «ماشین جهاد» که به نماد این گروهک تروریستی نیز مشهور است از روسیه خریداری و از طریق مرز زمینی به سوریه انتقال داده شده است.

به گزارش مرکز  فرهنگی قفقاز، بنابر این گزارش و در این رابطه فردی با تابعیت جمهوری آذربایجان که در انتقال خودروهای متعلق به داعش شریک بوده از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه بازداشت شده است.

به نوشته برخی از منابع خبری روسی، سرویس امنیتی و اطلاعاتی روسیه هرگونه کمک و پشتیبانی در خرید و فروش و انتقال خودرو به تروریست های داعش را شناسایی و ردیابی کرده است. به طوری که نیروهای امنیتی روسیه افرادی که از طریق جاسوسی مشغول تجارت و خرید و فروش خودروهای داعش بودند را شناسایی و مصادره کرده است.

طبق اعلام منابع خبری روسیه، بررسی ها نشان می دهد این خودروهای بیمه شده سازمانی که به سامانه های ردیابی ماهواره ای نیز مجهز شده اند به محض خروج از پارکینگ بلافاصله سامانه ردیابی آن جدا شده و بر روی یکی از خودروهای سازمانی نصب می شده است. با این روش رادارها و دستگاه های الکترونیکی را برای مدت چند ماه فریب داده اند.

این در حالی است که خودروهای تجهیز شده و سازمانی داعش با این روش از کشور روسیه به کشورهای اکراین، رومانی، بلغارستان و ترکیه ارسال و از آنجا نیز به کشور سوریه انتقال داده شده اند. همزمان فردی که خودرو به نام وی شماره گذاری شده به اداره پلیس مراجعه و شکایتنامه ای با موضوع دزدیده شدن خودرو تنظیم کرده است.

نیروهای امنیتی روسیه طی عملیات تعقیب و مراقبت از فردی به نام «عدالت قنبراف» تبعه جمهوری آذربایجان موفق می شوند تا پرده از  از کم و کیف این اقدام تروریستی و مخفیانه بردارند. به طوری که به دنبال شکایت این تبعه آذری مبنی بر دزدیده شدن خودروی متعلق به وی، نیروهای امنیتی روسیه حساب بانکی او را بررسی و تحت کنترل قرار داده و معلوم می شود که مبلغ ۷میلیون روبل به حساب بانکی وی از طریق یکی از کشورهای شرق آسیا واریز شده است. در نتیجه فرد مذکور بلافاصله بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است. وی در اعترافات خود دلیل اصلی این اقدام خطرناک را سودآور بودن این نوع تجارت عنوان کرده و از انتقال بیش از ۱۵ خودرو با این روش به سوریه خبر داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا