آذربایجاناخبار

باکو اعمال محدودیت برای شاهدان یهوه در جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد

­معاون کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان، اعمال محدودیت برای فرقه انحرافی ” شاهدان یهوه ” ، شاخه ای از مسیحیان صهیونیست در جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی ” ریپورت ” ،سیاووش حیدروف، معاون کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان در دیدار با ” تونی بریس” ، رییس انجمن اروپایی ” شاهدان یهوه ” که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است ، گزارشی از ثبات اوضاع دینی جمهوری آذربایجان و وجود هماهنگی میان ادیان و فضای تساهل در این کشور ارایه داد.
سیاووش حیدروف گفت : ” تساهل که از خصوصیات ملی و دینی (جمهوری) آذربایجان است، در ژن مردم این کشور جای گرفته است. (جمهوری) آذربایجان از نادر کشورهایی است که نگاهی بشری به دین دارند و تساهل و لائیسم در آنها برقرار است. در ( جمهوری) آذربایجان به تامین آزادی اعتقادات دینی و وجدان و توسعه همکاری میان اعتقادات دینی توجه ویژه ای می شود و به موازات مسلمانان که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می دهند، پیروان سایر ادیان نیز مطابق با ایمان و عقاید دینی خود از شرایط برابر برخوردارند و مورد توجه دولت هستند. ”
سیاووش حیدروف همچنین از رییس انجمن اروپایی ” شاهدان یهوه ” خواست این انجمن موضع واقع بینانه ای در قبال گزارش های دروغین درباره محدود شدن فعالیت جامعه دینی ” شاهدان یهوه” در جمهوری آذربایجان ابراز کند.
تونی بریس نیز از سفر مجدد خود به باکو و مشاهده فضای تساهل موجود در ( جمهوری ) آذربایجان اظهار خشنودی و بخاطر ایجاد شرایط آزاد برای فعالیت اعضای این جامعه دینی در جمهوری آذربایجان قدردانی و از کمک های انجام شده برای حل مشکلاتی که اعضای این جامعه در جمهوری آذربایجان با آن مواجه می شوند، ابراز رضایت کرد و گفت : ” برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در گزارش های بین المللی ( درباره وضعیت شاهدان یهوه در جمهوری آذربایجان ) تلاش خواهم کرد. “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا