آذربایجاناخباراردبیلایران

الله شکور پاشازاده درحمایت از سخنان مفتی های عربستان ؛انجام عمل برائت ،در حج امسال را ممنوع کرد.

حضرت آیت الله سید حسن عاملی در بخش های دوم خطبه های نمازجمعه این هفته استان اردبیل درباره جلوگیری آل سعود از ورود حجاج ایرانی به عربستان به دلیل انجام عمل برائت از مشرکان را کاری زشت و ناپسند و این عمل آنها را سد عن سبیل الله معرفی کرد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود این طور بیان کردکه اگر دلیل عدم ورود ایرانی ها به مکه انجام عمل برائت از مشرکان است پس چرا عربستان سعودی نزدیک به 5 سال است که از ورود مردم سوریه به حج جلوگیری می کند و این در صورتی است که مردم سوریه عمل برائت را انجام نمی دهند .
مفتی های عربستان در سخنان خود این طور می گویند که عمل حج عمل فردی است و نباید در عمل فردی برائت از مشرکان صورت گیرد و این در صورتی است دست نشانده های کشور عربستان در منطقه سخنان مفتی های عربستان را گسترش می دهند از جمله در یکی از کشورهای سکولار همسایه ما ،رئیس اداره مسلمانان قفقاز الله شکور پاشازاده در سخنانی ، عمل حج را عبادت فردی دانست و از حجاج این کشور خواست که در حج امسال از شرکت در عمل برائت از مشرکان خودداری نمایند چرا که اگر این عمل را انجام دهند از کشور عربستان اخراج خواهند شد .
وی درادامه خطبه ای خود این طور جواب داد که ،عمل حج به چندین دلیل عمل فردی نمی تواند باشد از جمله :
1- بنیان گذار عمل حج حضرت ابراهیم علیه السلام بود و خداوند در جاهای مختلف از مسلمانان خواسته که جا پای حضرت ابراهیم (ع) بگذارند یعنی اینکه اعمال حضرت ابراهیم را انجام بدهند و در عمل حج شعار برائت از کفر و شرک را به زبان آورند ؛ هدف کلی از حج، بیعت بستن باحضرت ابراهیم علیه السلام و اعلام برائت از مشرکان این زمان می باشد،همان طور که حضرت ابراهیم علیه السلام در آن زمان با در دست گرفتن تبر، بت های خانه ای خدا را که نشانه ای شرک بود را شکست.
2- کعبه خانه ای توحید است و مسلمانان بر سر خانه ای توحید که نشانه ای وحدت و انسجام است جمع می شوند و عمل حج را انجام می دهند.
3- خداوند از مسلمانان می خواهد که طواف خود را به خانه ای خدا که خانه ای آزاد است ، انجام دهند در صورتی که کشور های مانند اسرائیل و آمریکا و شاهزاده های فاسد بر این حج نظارت کرده و به این حج احسن می گوید چرا که این طواف به خواسته ای آنها انجام می شود.
4- حضرت ابراهیم از خداوند خواست که طولیت خانه ای خدا را به او بدهد و خداوند از وی خواست که این امر را با آزمایش قربانی کردن نفس خود یعنی علایق دنیا همان حضرت اسماعیل نشان دهد و حضرت ابراهیم علیه السلام به همین دلیل به امامت رسید و روح حج امامت و ولایت است .
امام خمینی (ره) می فرمایند :حج بی برائت ،حج نیست .
5- دلیل اینکه مسلمانان از نقاط مختلف جهان در یک مکان جمع می شوند چیست ؟مگر نمی شود در خانه ای خود نشست و عمل عبادت را انجام داد و هدف از این عمل وحدت مسلمانان ونشانه اتحاد و برائت از مشرکان می باشد.
6- دلیل اینکه که حجاج به شیطان سنگ پرتاب می کنند مگر نشانه ای برائت از شیطان و عدم پیروری نیست در صورتی که شیطان بزرگ بر سر حکومت فاسد آل سعود تکیه داده است و خداوند از مسلمانان خواسته است که یکی از اعمال حج پرتاب سنگ به سوی شیطان می باشدو این در حالی است که با نزدیک شدن به زمان عمل حج مفتی های عربستان دائما این مطلب را می گویند که عمل برائت عمل شرک و ناپسندی است و این عمل باعث می شود که عمل حج درست نباشد وعمل حج را کثیف می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا