آذربایجاناخبار

گزارش تصویری از نماز عید فطر در جمهوری آذربایجان

مردم جمهوری آذربایجان همزمان با عید سعید فطر با حضور باشکوه در مساجد و حسینیه های این کشور نماز وحدت بخش عید سعید فطر را اقامه کردند .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، همزمان با بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ایران ، مسلمانان جمهوری آذربایجان نیز امروز شنبه اول صبح با برگزاری باشکوه نماز عید فطر در اقصی نقاط این کشور؛ شکرانه یک ماه عبودیت و بندگی را بجا آوردند .
بر اساس این گزارش حضور مومنان در مساجد بحدی بود که علاوه بر داخل، حیاط مساجد نیز مملو از نمازگزاران بود .
تعدادی ازنمازگزاران حاضر در مساجد در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان ، عید سعید فطر را عید اتحاد و شکرانه یک ماه عبودیت و بندگی و تلاش برای کسب خیرات و دوری از گناه خواندند و مهمترین آرزوی خود را تعجیل در ظهورامام زمان عج، اتحاد دنیای اسلام، برقراری صلح و امنیت در ممالک اسلامی و آزادی اراضی اشغالی مسلمانان خواندند .
نماز پرفیض عید فطر همچنین با شرکت پرشور ایرانیان مقیم باکو و شهروندان آذربایجانی به امامت حجت الاسلام و المسلمین اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان در حسینیه اهل بیت (ع) ایرانیان در باکو اقامه شد.
حضور نمازگزاران در مراسم نماز عید سعید فطر درحسینیه اهل بیت ایرانیان باکو به حدی چشمگیر بود که داخل حسینیه و صحن های آن مملو از جمعیت مشتاق بود.
دادن زکات فطریه ، و کمک به فقرا از جمله کارهای خیر مومنان در مراسم صبح امروز بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا