اخباراردبیل

کنگره شعر آذری در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل گفت: در فاصله زمانی عید قربان تا عید غدیر امسال کنگره شعر به زبان آذری در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تسنیم ، سیدناصر اسحاقی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: در فاصله زمانی عید قربان تا عید غدیر امسال کنگره شعر به زبان آذری در اردبیل برگزار شده و تلاش می‌شود در قالب برگزاری این کنگره از میهمانان و شاعران شاخص در این حوزه دعوت شود.

وی با اشاره به شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری برای همگان چراغ راه بوده و باید برای رسیدن به توسعه و تعالی واقعی و همه‌جانبه تمامی تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار بگیریم که در این زمینه اهالی فرهنگ و هنر نقش و تاثیرگذاری فراوانی دارند.

اسحاقی تصریح کرد:‌ اداره کل ارشاد استان اردبیل برای همدلی و همزبانی با اهالی فرهنگ و هنر در استان اردبیل آمادگی لازم را دارد و امیدواریم بتوانیم در این حوزه خدمات شایسته و مناسبی را به این قشر فرهیخته در جامعه ارائه داده و زمینه رضایتمندی آنها را فراهم آوریم.

دبیر شورای فرهنگی عمومی استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های شاخص قرآنی استان اردبیل افزود: با توجه به استعدادهای بسیار بالا در استان اردبیل در این راستا و سابقه دینی آن تمامی مسئولان مربوطه باید زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه فراهم آورده و تلاش کنند تا مفاهیم والای قرآنی و معنوی در جامعه توسعه و ترویج یابد.

در این جلسه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل و فعالیت‌های قرآنی در سطح استان اردبیل گفت:‌ آیین‌نامه مساجد و انتخاب هیئت امنا در حال تهیه و تدوین بوده که با این امر زمینه برای رفع بسیاری از مسائل و مشکلات در این حوزه فراهم می‌اید.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده بیان کرد:‌ با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای قرآنی در استان اردبیل انتظار می‌رود که در این زمینه با اختصاص اعتبارت لازم در این حوزه و افزایش اعتبارات قرآنی زمینه توسعه و تعالی فعالیت‌های قرآنی در استان فراهم شود.

انتهای پیام/ ب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا