آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان: تمامی شرایط برای امضای کنوانسیون رژیم حقوقی جدید خزر فراهم است

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان خبر داد تمامی کارهای لازم برای امضای کنوانسیون رژیم حقوقی جدید دریای خزر در نشست سران کشورهای ساحلی خزر در قزاقستان ( احتمالا در ۱۲ اوت ) انجام شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « ریپورت » جمهوری آذربایجان ، المار محمدیاروف ، وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به سوال «ریا نووستی » گفت : « تمامی کشورهای ساحلی خزر ایرادهایی به متن (پیش نویس ) این کنوانسیون داشتند که این نیز رویه ای بین المللی در زمان تدوین تمامی اسناد حقوقی است. از سال ۱۹۹۶ تاکنون ۵۱ نشست در چارچوب معاونان وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر برگزار شده است. »
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت : « کارهای انجام شده در طول سالیان دراز، نتیجه داده است و کنوانسیون رژیم حقوقی خزر را به سطح توافق رسانده ایم. این نیز تمامی شرایط ضروری را برای امضای کنوانسیون در پنجمین نشست سران خزر در قزاقستان فراهم کرده است. »
محمدیاروف در باره توافق درخصوص اجازه ندادن به حضور نظامی کشورهای ثالث در دریای خزر نیز گفت : « طرف ها باید به مفاد مطرح شده در این کنوانسیون وفادار بمانند. حضور نظامی نداشتن کشورهای غیرساحلی در دریای خزر نیز از آن جمله است. در کل ، این سند اعلام می کند که دریای خزر ، منطقه صلح و مهربانی و دوستی و همسایگی و همکاری است. دریای خزر ، پلی است که امکانات کشورهایمان را توسعه داده، به هم پیوند می دهد و شرایط مطلوب را برای توسعه اقتصاد ملی فراهم می کند و این گونه نیز باید بماند. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا