اخبارچچنروسیه

مفتی سعودی:رمضان قدیراف دشمن اسلام است و باید کشته شود

در  بیانیه پایانی کنفرانس “اهل سنت و جماعت” که در جمهوری چچن برگزار شد فتوایی صادر شد  که در آن تنها اهل سنت و جماعت در سه گروه “صوفیه، ماتریدیه و اشعریه” منحصر شده و  سلفی ها و سایر فرقه های افراطی از لیست اهل سنت خط خوردند که این فتوا  انتقاد شدید عربستان سعودی را در پی داشت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، علمای اهل سنت در این فتوا اعلام کردند که “فرقه سلفی” شاخه خطرناکی از اسلام است که تهدید آن با تهدید وجود “داعش” برابری می کند.

نشریه”EurAsia Daily” در تیتیر خبری خود، واکنش نارضیاتی سعودی ها در رابطه با این بیانیه را منتشر نمود. این نشریه همچنین به نقل از وب سایت خبرگزاری قطری “الجزیره” در این رابطه می نویسد که مفتی سعودی “محمد بن عبدالرحمن العريفی” (محمد عریفی) از اساتید دانشگاه ملک سعود ریاض که به تشویق مسلمانان به مبارزه علیه دولت قانونی در سوریه مشهور می باشد، در توییتر خود نتایج حاصله در کنفرانس در شهر “گروزنی”، پایتخت چچن را محکوم کرد. علاوه بر این، این مفتی  عربستان اعلام کرد که رئیس جمهور چچنستان “رمضان قدیروف” به حق نبوده و ریختن خون رهبر چچن را “مجاز” دانست. عریفی همچنین “قدیروف” را دشمن اسلام خواند و به همین دلیل پیروان سلفی را تشویق به کشتن رئیس جمهور چچن کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا