اخبارترکیه

143 پلیس ترکیه به اتهام جاسوسی و شنود غیر قانونی راهی دادگاه می شوند

کیفر خواست پرونده 143 پلیس ترکیه در زمینه رسیدگی به پرونده “جاسوسی و شنود غیر قانونی” تشکیلات دولت موازی، از سوی شعبه 13 دادگاه کیفری استانبول پذیرفته شد.

به گزارشقفقاز ، کیفرخواست پرونده “جاسوسی و شنود غیرقانونی”  143 پلیس ترکیه که 23 تن از آنها از جمله “علی فواد یلمازار” و “ارول دمیرخان”، از روسا و مدیران سابق پلیس، در بازداشت به سر می‌برند، از سوی شعبه 13 دادگاه کیفری استانبول که به جرایم شبکه‌ای و ترور رسیدگی می‌کند، پذیرفته شد.

 کیفرخواست 721 صفحه‌ای که از سوی “اوکان اوزسوی”، یکی از دادستانان‌ دفتر جرایم شبکه‌ای و ترور دادستانی جمهوری در استانبول، در زمینه پرونده “جاسوسی و شنود غیرقانونی” تشکیلات دولت موازی حاضر شده بود، امروز از سوی هیئت شعبه 13 دادگاه کیفری استانبول مورد بازرسی قرار گرفت.

سرنامه این کیفرخواست “تشکیلات دولت موازی” بوده و 57 تن به عنوان “زیان‌دیده”، 209 نفر به عنوان “شاکی” در آن قید شده‌اند. در این پرونده 143 تن نیز به عنوان متهم حضور دارند.

 طبق آخرین گزارش دریافتی، شعبه 13 دادگاه کیفری استانبول به استمرار حالت بازداشت 23 نفر که علی فواد یلمازار و ارول دمیرخان از روسا و مدیران سابق پلیس جز آن‌ها هستند تصمیم گرفته و اولین جلسه دادگاه 120 تن را 15 فوریه 2016  اعلام کرد. 

گفتنی است، اعضای تشکیلات دولت موازی به رهبری فتح الله گولن، رهبر گروه موسوم به “حرکت خدمت”، با نفوذ در نهادهای دولتی وغیر دولتی قصد ایجاد خلل و کنترل امور دولت و حتی سرنگونی آن را داشتند که در نهایت  با واکنش شدید دولت ترکیه مواجه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا