آذربایجاناخبارویژه

حاج طالع باقراف از زندان آزاد گردید.

روحانی زندانی اسلامگرا در جمهوری آذربایجان از زندان آزاد شد.

حاج طالع باقراف رئیس جنبش اتحادیه مسلمانان شب گذشته  از زندان آزاد گردید. که این خبر را بستگان نزدیک وی مورد تایید قرار داده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، براساس این گزارش وی  در طول شب از زندن قبوستون آزاد شده و در حال حاضر نیز در منزل خود حضور دارد. لازم به یادآوری است که انتظار می رفت طالع باقراف امروز صبح از زندان آزاد گردد. وی به اتهام نگه داری مواد مخدر در ابتدای سال 2013 دستگیر و روانه زندان گردیده بود.  که دستگیری و  حبس وی موجب نارضایتی دینداران در آذربایجان شده بود. حاج طالع در باکو بدنیا آمده و هم اکنون  نیز 31 سال دارد و از اهالی روستای لاهیج اسماعیلی  می باشد متاهل بوده و دو فرزند پسر دارد هم مدرک تحصیلی دانشگاهی و هم حوزوی دارد. وی از دانشگاه اقتصاد فارغ التحصیل شده است.

در سالهای  2005 تا 2010 در شهر قم در ایران و از سال 2010 تا می  2011  در شهر نجف در کشور عراق به تحصیلات حوزوی پرداخته است. وی پس از گذراندن تحصیلات حوزوی خود به کشور برگشت و به فعالیتهای دینی پرداخته است و به دلیل مخالفت و اعتراض به ممنوعیت حجاب در کشور  به زندان محکوم و حبس شده بود و پس از یک ونیم سال تحمل زندان آزاد شده است.

ایشان قبل از دستگیری و تحمل  زندان به مناطق مختلف آذربایجان رفته و به تبلیغ دین می پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا