آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

سفیر پیشین آمریکا در باکو: عکس گرفتن الهام علی اف با پهپاد اسراییلی “چوب انداختن در لانه زنبور”است

ریچارد کوزلاریچ، سفیر پیشین آمریکا در باکو، اقدام الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در عکس و فیلم گرفتن با پهپاد اسراییلی “هاروپ” و دست نوازش کشیدن علی اف بر روی این پهپاد را اقدامی به مثابه “چوب انداختن در لانه زنبور” توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از رادیو آزادی آمریکا، کوزلاریچ گفت: « ایران هم از خرید تسلیحات اسراییلی و هم از انتقال اطلاعات توسط جمهوری آذربایجان به اسراییل ناراحت است. من فکر نمی کنم که میان جمهوری آذربایجان و ایران جنگ روی دهد. اما، وقوع درگیری های مرزی امکان پذیر است. اگر تحولات بدتر شود، چه کسی از جمهوری آذربایجان پشتیبانی خواهد کرد؟ فکر نمی کنم که ترکیه بخواهد در جنگ شرکت کند. در مورد روسیه هم تردید دارم. آمریکا هم گرفتار است. جمهوری آذربایجان هم اکنون در وضعیت دشواری قرار دارد. »
گوکهان جینکایا، پژوهشگر امور اسراییل در ترکیه و نویسنده بخش ترکی “ایندیپندنت” انگلیس نیز گفت: حتی در صورتیکه جمهوری آذربایجان با اسراییل مراوده اطلاعاتی دارد، کاملا طبیعی است! زیرا، دولت ها با همدیگر مبادله اطلاعات دارند!
فرید شفی اف، مدیر “مرکز تحلیل مناسبات بین المللی” ریاست جمهوری آذربایجان نیز گفت: مناسبات جمهوری آذربایجان با اسراییل، حق حاکمیتی جمهوری آذربایجان است و جمهوری آذربایجان نیز به نوبه خود، وجود رابطه ایران با ارمنستان را عادی تلقی می کند!
فرید شفی اف افزود: در سال 2005، ایران و جمهوری آذربایجان توافق نامه ای را امضاء کرده اند که در آن تعهد کرده اند اجازه ندهند طرف ثالثی از اراضی دو کشور علیه طرف مقابل استفاده کند.
مدیر “مرکز تحلیل مناسبات بین المللی” ریاست جمهوری آذربایجان ادعا کرد؛ تاکنون ایران هیچ مدرک مشخصی را نشان نداده است که در نتیجه کدام همکاری آذربایجان با اسراییل، برای ایران خطر ایجاد شده است.
فرید شفی اف افزود: مناسبات جمهوری آذربایجان با اسراییل در وهله نخست برای تامین امنیت ملی جمهوری آذربایجان برقرار شده و توسعه یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا