آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

حمایت اردوغان از ایجاد «گذرگاه‌های بشردوستانه» برای درمان مجروحان جنگی 

رئیس‌ جمهور ترکیه گفت: از سازماندهی گذرگاه‌های بشردوستانه جهت خارج‌سازی افراد مجروح از مناطق جنگی اوکراین و سایر مناطق حمایت می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه روز چهارشنبه طی کنفرانس بین‌المللی «آینده حقوق بشر در قرن ۲۱» عنوان داشت: «شرف مالکوچ» رئیس سازمان بازرسی ترکیه چنین ابتکاری را برای افراد مجروح ارائه داد و ما نیز از این ابتکار حمایت می‌کنیم.

وی افزود: با این حال، چنین ابتکاری صرفا نباید برای وضعیت میان روسیه و اوکراین درنظر گرفته شود بلکه باید نسبت به تحولات در سوریه، لیبی و جمهوری آذربایجان نیز اتخاذ شود. ما می‌توانیم افراد مجروح را از این مناطق خارج کنیم، آن‌ها را تحت درمان قرار دهیم و سپس به خانه‌هایشان بازگردانیم.

به گفته اردوغان، این «وظیفه بشردوستانه» و همچنین «وظیفه اخلاقی ترکیه» است و آنکارا به مشارکت در چنین طرحی ادامه خواهد داد.

این رویداد حقوق بشری به میزبانی آنکارا، پایتخت ترکیه از تاریخ ۱۱ الی ۱۲ ژانویه برگزار می‌شود و نمایندگانی از ۴۱ کشور دنیا در آن شرکت می‌کنند. تاتیانا موسکالکووا، کمیسر عالی حقوق بشر روسیه در این نشست حضور داشته و او پیش از این، دیداری دوجانبه با دیمیتری لوبینتس، کمیسر حقوق بشر پارلمان اوکراین برگزار و در یک نشست سه‌جانبه با شرف مالکوچ شرکت کرد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا