اخبارترکیه

اوزگوندوز : یمن فقط قبرستان آل سعود خواهد بود !

رهبر شیعیان ترکیه صلاح الدین اوزگوندوز در خطبه های نماز جمعه که با حضور هزاران نمازگزار در مسجد جامع زینبیه منطقه هالکالی شهر استانبول برگزار شد، مسائل مهم روز را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،متن خطبه های نماز جمعه این هفته صلاح الدین اوزگوندوز رهبر  شیعیان ترکیه :

مومنین گرانقدر؛ متاسفانه چند روز ناراحت کننده را سپری کردیم؛ حوادثی در کشور رخ داد؛ یک دادستانمان شهید شد؛  نیروی پلیسمان مورد حمله قرار گرفت. این مهاجمان هرکس باشند و هدفشان هم هرچه باشد، ما این عمل را محکوم کرده و مراتب انزجار خود را اعلان می داریم. ای کاش همگان این چنین بیاندیشند. یقینا وجود دولت اولی و بهتر از عدم آن است، هر ملتی بدون وجود دولت ذلیل خواهد بود و توان حفظ دین و ناموسش را نخواهد داشت. اندیشیدن به این مطلب برای همگان ضروری است.

به راستی در اینگونه مواقع باید ما ملت و دولت دست به دست یکدیگر داده و  با یکدلی و وحدت کلمه در مقابل این سختی ها ایستادگی کنیم. با این حال تلاش برخی اشخاص برای بهره برداری سیاسی از شهیدمان را نیز ناشایست می دانم. این قضیه من را در مورد آینده نگران کرده و در ذهن من سوالاتی تداعی می شود که آیا با نزدیک شدن انتخابات، خدای ناکرده در کشور، بحران فزونی خواهد یافت؟ آیا وارد فضای جنگ داخلی خواهیم شد؟

این چه غم پست و مقامی است که از سودای وطن و ملت پیشی گرفته است؟ ایجاد دشمنی بین مردم برای کسب رای بیشتر! آن طرف برای شما، این طرف برای ما … ! تمامی خواسته دشمن هم همین است. خواسته تروریست  چیست؟ تروریست هم همین را می خواهد. به نظر من این وقایع شبهه ناک است. شخص دیگری پرچمی منقش به ذوالفقار برافراشته، وضعیتی که تا به حال دیده نشده است، به نظر من این هم عجیب است.  سازمان های تروریستی جنگ خود را برای کسب امتیاز نمی خواهند. اما اینگونه خدمتی که به جنگیدن آنها می شود، خواه ناخواه فکر انسان را مشوّش کرده و یک سری چیزها به ذهن انسان خطور می کند. وارد کردن ترور به این کشور، ایجاد دشمنی بین مردم این کشور، از جانب هر کس که باشد و با هر هدفی که باشد از نظر ما مردود است و آن را به شدت محکوم می کنیم. ما از کسانی که به خاطر منافع شخصی خود به  وحدت ملی ا ، تمامیت ارضی ما  و بقای دولت ما  ضرر می رسانند تبرّی می جوییم و آنها را از خود نمی دانیم.

مسئله دوم؛ پس از ماه ها مذاکرات فشرده، شب گذشته نمایندگان جمهوری اسلامی ایران  با کشورهای 5+1  به توافق رسیده و متن تفاهم نامه ای را قرائت کردند که طبق قرار معلوم طی 3 ماه موارد آن اجرائی خواهد شد. در نتیجه با تاکید بر عدم تولید بمب اتمی، حق پیشبرد فناوری هسته ای ایران مسجّل شد. در اصل چنین ماده ای لازم هم نبود، چرا که رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در مورد آن فتوا داده اند، یعنی بالاترین مقام مسئول نظام اعلام نموده است: ساخت و به کارگیری بمب اتمی حرام است. معنی حرام بودن این است که در آن کشور اصلا کسی آن را نساخته و تولید نخواهد کرد. اما از آن طرف اسرائیل دارای صدها کلاهک اتمی است که از به کار بردن آن ابائی ندارد و حتی نوع ضعیف شده آن را استفاده می کند، هم آمریکا و هم اسرائیل به کار می برند. اسرائیل در برابر چه کسی به کار خواهد برد؟در برابر اعراب؛ لکن سران عرب از این موضوع ناراحت نیستند، در حال حاضر اعراب به آمریکا التماس می کنند که با ایران آشتی نکند. بیش از اسرائیل، اعراب نسبت به ایران احساس ناراحتی می کنند!

بعد از انقلاب اسلامی، 8 سال به ناحق همه دنیا با صدام متحد شده و به ایران حمله نمودند. مصر لشکرش را فرستاد، یاسر عرفات چریک هایش را روانه کرد. اما در نتیجه خدمت به آنها شد. ایران تمامیت ارضی و استقلال خود را حفظ کرد. آیا ایران به خاک کشوری تجاوز کرد؟ صدام به کویت تجاوز کرد، آل سعود را موشک باران نمود، اما این ترسوها باز به آمریکا پناه آوردند. آمریکا هم آمد و بر سرزمینشان دست گذاشت.

آل سعودی که میلیون ها دلار به دست آمده از حج مسلمین را به اسرائیل می دهد، با تجاوز به خاک بحرین و ابقای نیروهایش در آنجا، حتی مساجد را ویران نموده و با به کارگیری تروریست ها کل جغرافیای اسلام را به دریای خون بدل کرده است. با دخالت در پاکستان، آنجا را غرق در خون نمودند.  طالبان را در 15 هزار مدرسه پاکستان آموزش چریکی داده  و وارد افغانستان کرده و آن را ویران ساختند. این بهانه ای برای ورود ناتو به افغانستان شد. اگر قضیه سوریه و عراق را نیز به کنار گذاریم، هم اکنون نیز تروریست هایی در کشورهای آفریقایی دانش آموزان را ربوده در نیجریه صدها زن و کودک را کشته و اعضای بدن آنها را به اسرائیل می فروشند. این تروریستها وابسته به رژیم سعودی هستند.

اما مزدوران سعودی در یمن نتوانستند با حوثیها مقابله کنند. هزاران کشته و زخمی نتیجه تهاجم قوای سعودی به اهدافی در 9 روز گذشته بوده است. آل سعود چرا کارخانه تولید لبنیات، کارخانه مواد غذایی و نیروگاه های تولید برق را نابود می کند؟ به چه بهانه ای؟ هدف آنها به خاک و خون کشیدن سرزمین های اسلامی است. اما آیا آل سعود از عهده یمن بر خواهد آمد؟ یمن فقط قبرستان آل سعود خواهد بود! لکن کشور اسلامی دیگری ویران خواهد شد! این سعودی احمق، برای کشتار مسلمانان به اسرائیل خراج می پردازد.

آمریکا به بهانه مبارزه با گروه های تکفیری در آنجا پایگاه نظامی دارد. در این صورت چرا حوثیها که با تکفیری ها مبارزه می کنند را بمباران می کنید؟ سیسی از عهده کشور خود بر نمی آید، همین دیروز تکفیریها بیش از 20 نفر را در صحرای سینا کشتند. در واقع حوثیها به نفع شما عمل می کنند. سیسی که برای خشنودی اسرائیل فلسطینیان را تروریست اعلام می کند و در مقابل اسرائیل سکوت اختیار نموده است نیز در توهّم مردانگی خود، یمن را از طریق دریا بمباران می کند. بمب های خوشه ای بر سر غیر نظامیان ریخته شده و کودکان کشته می شوند. اما با وجود اعتراف به جنایات حادث شده علیه بشریت در یمن، سازمان ملل که برای هر چیزی قرار تحریم صادر می کند، هیچ واکنشی نشان نمی دهد. خداوند کسانی را که به هم کیشی با آل سعود افتخار می کنند با آنها محشور کند!

من عادت به بهره برداری از هر چیزی برای اثبات نزدیکی ظهور امام زمان (عج) ندارم، لکن قیام یمن در این زمینه امیدم را بیشتر می کند. خداوند در ظهور حضرتش تعجیل بفرماید.

ما طرفدار مظلومیم. اگر یک نفر شیعه به خاطر سنی بودن مسلمانی را بکشد ما از او بریء هستیم و او را لعنت می کنیم. و به همین شکل اگر یک سنی به خاطر شیعه بودن، بی گناهی را بکشد او را نیز لعنت می کنیم. ما از زبان بالاترین مقام تأثیرگذار خود، یعنی مجتهد دینمان، کسانی که بین مسلمین دشمنی ایجاد می کنند را لعنت می کنیم. متاسفانه در آفریقا مسلمانانی که همگی سنی هستند توسط بوکو حرام کشته می شوند، اما کسی در مقابل آنها و الشباب و داعش جبهه نمی گیرد.

در عراق کارها رو به اتمام است، تکریت در آستانه آزادسازی است، فقط الانبار و نینوا مانده که به اذن خدای متعال آنجا نیز از چنگ داعشیان بیرون خواهد آمد و آنها به سزای اعمالشان خواهند رسید. علما و فرهیختگان آنجا از آزاد کنندگان سرزمینشان خشنود هستند و با سلام و تحیت به استقبال آنها می روند. حتی علمای سنی نیز برای رزمندگان خون اهدا می کنند. اما در اینجا بعضی شخصیت ها را چه می شود که می گویند : «  نخیر، شیعیان وارد آنجا نشوند » ! آیا بین کسانی که برای رهایی وطنشان می جنگند چه شیعه و چه سنی تفاوت وجود دارد؟ سگ صفتان داعشی به آنجا رفته و ثروت موصل را نابود کردند، آینده آن را تیره نمودند. زینهار شیعه نیاید ! شیعیان چرا برای نجات وطنشان نیایند؟ آیا در مملکتی که در حال مبارزه برای حفظ استقلال خود بوده با رفتاری چنین متعصبانه  بین شیعه و سنی تبعیض قائل می شوند؟

کفّار از آسیب زدن به ما عاجزند، خداوند متعال تمامی عالم اسلامی را از متعصبان برهاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا