اخبارترکیه

“اوزگوندوز حمله به یمن را مورد بررسی قرار داد: ترسوها!”

در قلب همه ما حسی ناراحت کننده به وجود آمده … بارالها به تو شکایت می کنیم. پیامبرمان رحلت فرموده و ولیّمان در بین ما نیست. نمرودهای زمانه ما را مورد هجمه قرار داده اند، افراد ما قلیل و دشمنان ما کثیر هستند، پروردگارا در فرج صاحب ما تعجیل بفرما. با ظهور حضرتش مسلمین را عزیز نموده، اهل کفر و نفاق را خوار و ذلیل بگردان.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیات ترکیه در خصوص تحولات یمن سخنرانی ایراد کرده که به شرح ذیل می باشد: عربستان سعودی وهابی، در 15 هزار مدرسه پاکستان، طالبان را برای مبارزه با چه کسی پرورش داد؟ برای مقابله با حکمتیار و برهان الدین ربانی در حالی که هر دو حنفی مذهب بودند. یکی رئیس جمهور و دیگری نخست وزیری که در افغانستان خسته از جنگ با روسیه دولت تشکیل داده بودند.اینان از پاکستان آمده و مجاهدینی که روسیه از شکستشان عاجز مانده بود را با چه اعجازی ! مغلوب ساخته و کابینه را تصرف نموده وحکومت تشکیل دادند. با کمک مالی سعودی، پشتیبانی پاکستان و برنامه ریزی آمریکا این چنین شد.

بعد شروع به ویرانی افغانستان کردند. کل دنیا و افغانستان از دستشان به ستوه آمدند. آمریکا برای از بین بردن طالبان دست پرورده خود در نقش منجی به صحنه آمده و با بمباران و ویرانی به اصطلاح دموکراسی آورد، ولی این چطور دموکراسی هست که تا بحال افغانستان روی خوش ندیده و طالبان هم قوی تر شده!

زمان تشکیل حکومت جدید هم طالبان راضی به شراکت نشده و می گوید یا همه یا هیچ! شما باید بروید و ما حکومت تشکیل بدهیم.

 

از دعا برای نیروهای آمریکایی تبری میجوییم

عراق را بمباران کردند، با وعده دموکراسی یک و نیم ملیون انسان را کشتند بعد از استفاده از تسلیحات ضعیف شده اتمی در عراق، صدها نوزاد مبتلا به تومور و بیمار متولد شد. حتی روی بعضی از سربازان آمریکایی هم تاثیر داشته است. همانطور که همه مطلعید ناموسشان پایمال شد، ابو غریب را به خاطر دارید. زبان، گویای مظالم وارده در آنجا نیست.

آمریکا به بهانه از بین بردن تروریستهای مورد حمایت صدام، وارد آنجا شد؛ اما اکنون در عراق کشتار به جایی رسیده است که به ظاهر خود آمریکا هم در مقابلش درمانده شده است. آمریکا در اشغال عراق مخصوصا در فلوجه و بعقوبه و رمادی هم ویرانی به بار آورد و هم ناموسشان را لکه دار نمود.بعد شخصی به نام ما برای بازگشت سلامت نیروهای آمریکایی به کشوررشان دعا کرده است، ما از این دعا به خدا پناه می بریم.

آمریکا آنجا به ناموس اهل تسنن تجاوز می کند اما اینجا کسانی که برای تسنن جان می دهند، برای نیروهای آمریکایی دعا می کنند.

اکنون آن تروریستها وارد موصل و تکریت شدند و کسی جلوی آنها نایستاد، آمریکا هم توان مقابله ندارد! کردها و ترکمنها را کشتند، چه شد؟ تقریبا شخصی اینجا با خوشحالی استقبال کرد. برای جنایات واقع در آنجا، بخاطر مرگ ترکها، در کشور ترک جشن برگزار می شود. انگار عینک سعودی این شخص را کور کرده است. بیچاره ترک به نوعی به درد نمی خورد، از زاویه ترک نمی توانند به دنیا بنگرند. از طرفی شیفتگی حکومت عثمانی داری، از طرفی از پنجره دید رژیم وهابی بر پا شده برای نابودی عثمانی به وقایع می نگری.

از کویت هم شیعیان دفاع کردند

حمله صدام به ایران شیعه بالطبع رخدادی معمولی به نظر می رسید . لکن کویت را هم اشغال کرد، ترکیه را هم تهدید نمود، کردهای شافعی سنّی را با استفاده از سلاح شیمیایی قتل عام کرد، عربستان سعودی را موشک باران کرد. بسیار خوب، سعودی شجاع در عوض چه کرد؟ در مقابل صدام به آمریکا پناه برد، آنها هم به بهانه نجات آل سعود از صدام آمدند و اماکن مقدسه را به زیر چکمه های خود گرفتند. از آن طرف، امیر کویت با ورود نیروهای صدام از کشورش فرار کرد، باز شیعیان کویت از وطنشان دفاع کرده و مقاومت نمودند.

حسنی مبارک آمریکایی را چه کسی ساقط کرد؟ انقلاب مردمی شد، و این چگونه انقلابی بود که یک شبه سازماندهی شد؟ اخوان المسلمین هم در آن زمان با آنها نبود، در پارلمان به همراه حسنی مبارک بودند. آمریکا دستور رفتن مبارک را که داد، اينجا هم اشخاصي گفتند بسيار خوب برود ، سپس اخوان بر انقلاب مردم نشسته و مرسی که کارمند سازمان ناسای آمریکا بود را به عنوان رئیس دولت آوردند. طی یک سال بر سر دعوای دین و مذهب هزاران انسان کشته شدند. صدها عبادتگاه ویران شد. شخص دیگری که به اعتقاد من واتیکان بود به آمریکا گفت که دیگر بس است بیش از این سبب کشتار مسیحیان نباش؛ زیرا به هدف خود که ایجاد اختلاف و نفاق بین اسلام ومسیحیت، و زشت جلوه دادن چهره ی اسلام بود با موفقیت دست یافت. ناگهان مثل اینکه عصای سحرآمیز به مردم خورده باشد این بار بر علیه مرسی به خیابان ها ریختند ، ارتش مصر هم به بهانه ی اینکه مردم یکدیگر را نکشند وارد عمل شده و جنرال سیسی طرفدار آمریکا را بر مصر مسلط کرد.

با آمدن سیسی بلافاصله آل سعود هشت ملیارد دلار برای سیسی لائیک و ساقط کننده مرسی طرفدار شریعت کمک مالی فرستاد و اینجا بود که من خیلی تعجب کردم، و بعد شصت ملیارد دلار دیگر هم فرستادند! اما اکنون دلیل آن مشخص شد، گویا در زمان به درد آنها می خورده است.

آل سعود ترسو در مقابل اسرائیل و داعش که از آفریقا گرفته تا خاورمیانه را به آتش کشیده اند صدایش در نمی آید.

فتوای آیت الله سیستانی در عرض یک شب سه ملیون نفر را به میدان آورد

ظاهرا آمریکا هم توان مقابله با داعش را نداشت؛ دعوت حضرت آیت الله سیستانی برای دفاع کفایی از وطن و ناموس و وحدت و آینده عراق، با استقبال مردم شیعه و سنی آن کشور روبرو شده و در عرض یک شب سه ملیون سرباز را به میدان آورد و پس از نجات استان دیاله، الآن در استان صلاح الدین جنگ تن به تن ادامه دارد، اما آمریکا قصد تصاحب این پیروزی را دارد.

اگر آمریکا قتل و غارت و تجاوز کند مشکلی پیش نمی آید ولی فردی که معلوم نیست به چه تفکری خدمت می کند و از دیدگاه وهابیت که برایش ترسیم شده چنین می گوید که : “شیعه به آنجا وارد نشود”!

بطور طبیعی 65 درصد ارتش عراق را شیعیان تشکیل می دهند و ما دیدیم که بدون حضور شیعه چگونه از موصل نگهداری کردید. این چه دیدگاهی است که در تلعفر که دقیقا لب مرز کشور ما قرار دارد و یک ملیون ترک در آن زندگی می کنند و نیمی از آنها شیعه و نیمی سنی هستند، قتل عام صورت می گیرد ولی شما ساکتید! اما اگر در مقابل این قتل عام کسی اقدامی انجام دهد فریادتان بلند می شود؟

15 هزار مدرسه پاکستان را به ستوه آورده اند؛ مردم آنجا هر روز کشته می شود ولی گردانندگان آن کشور، بنا بر شنیده ها، برای چند ملیارد دلار ساکت مانده اند.

آل سعود از حوثی ها می هراسد

توجیه حمله به یمن را ترس آل سعود از حوثی ها بیان می کنند. حوثی ها 60 درصد یمن را تشکیل می دهند، البته اگر از اینها بپرسید انکار می کنند؛ همانطور که می گفتند در عراق شیعیان در اقلیت هستند؛ اما معلوم شد که در عراق و بحرین شیعیان در اکثریتند. شما به چه خدمت می کنید؟ شما که مخالف رفراندوم الحاق کریمه به روسها هستید، پس چرا موافق حضور آل سعود در بحرین هستید؟

می گویید دولتی که تیر به ملت خود شلیک کند مشروعیت ندارد؛ از تیر خودشان بگذر، برای کشتار مردم خود از ترکیه سلاح، از عربستان سرباز و از اردن پلیس را وارد کردند. این حکومت چگونه مشروع خواهد بود؟

حوثی ها با وجود این که در اکثریت بودند، راضی به اداره صحیح کشور توسط غیر حوثی ها شدند. پس ازرفتن رئیس بی لیاقت طرفدار آل سعود، معاون او آمد و وعده قانون اساسی جدید پس از تشکیل حکومتش را داد. لکن فرامین آل سعود را اجرا کرد و با مطالبه مردم، حوثی ها تذکر دادند که چرا از آل سعود که نوکر اسرائل است، فرمان می گیرید؟ این امر تاثیری نداشت و خودشان بدون خون ریزی و قتل عام حکومت را به دست گرفتند، چرا که در اکثریت بوده اند.

اکنون دلیل رشوه ی 60 ملیارد دلاری سعودی ها به جنرال سیسی لائیک معلوم شد، چرا که سعودیها از حوثی ها می ترسند.

آنها با حمایت مصر و پاکستان و چند کشور کوچک دیگر و رهنمودهای آمریکا و نقشه و رضایت اسرائیل به یمن حمله می کنند و این را دیگر مخفی نمی کنند. اسرائیل آشکارا اعلام می کند که عربستان سعودی برای منافع ما خدمت می کند.

می گویند اگرتنگه باب المندب، که گلوگاه دریای سرخ است، به دست شیعیان حوثی بیافتد وای به حال ما خواهد شد. جزایر کوچکی در انتهای دریای سرخ را که هیچ ربطی به اسرائیل ندارد، تصرف کرده اند، در حالی که آل سعود هیچ واکنشی نشان نمی دهد. اما اکنون ده کشور برعلیه یمن اجتماع کرده و آن را بمباران می کنند.

استانداردهای دموکراسی شما چه شد؟

از بحث یمن به بحرین می روم، مساحت کشور بحرین به اندازه نصف شهرستان توزلیجا است. تانک های عربستان از یک طرف، کمک های لجستیکی ترکیه از یک طرف و پلیس اردن از طرف دیگر وارد این جزیره کوچک می شود… چه اتفاقی رخ می دهد؟

استانداردهای دموکراسی شما کجاست؟ احترام شما به شهروندان کشورهای دیگر این بود؟ می دانیم حوثی ها چه کردند؟ نگفتند از بمباران اینان فرار کنیم، فشار آورده و وارد خاک سعودی شدند و آنجا ده ها سرباز سعودی را اسیر گرفتند، چند فروند هواپیمای نظامی سعودی را ساقط کردند و گفتند که تا آخر خواهند جنگید.

اگر با عزت ملتی چنین رفتار شود و چیزی برای از دست دادن نداشته باشند دیگر از چیزی نمی هراسند. نتیجه چه خواهد شد؟ تمام دنیا به ایران حمله کرده بودند، مصر و همه اعراب هم جزئشان بودند. اما چه شد؟ با ذلت مجبور به فرار شدند.

فرزندان حیدر کرّار و جوانان یمن نیروهای دولت های بزرگ آمریکا و انگلیس و فرانسه و ایتالیا به همراه برادر بی غیرتشان اسرائیل را که برای اشغال لبنان آمده بودند، در هم کوبیدند و از کشورشان بیرون کردند. آیا در سال 1982 چنین شد یا نشد؟

این حمله پست و بزدلانه است

ای ترسوها، ای بزدلها، دولت های بزرگ در مقابل مردمی که قرنها گرسنه نگه داشته شده اند قرار می گیرند، آمریکا هم اعلان پشتیبانی می کند. او به خودتان و سرزمین هایتان تجاوز می کند؛ یک مشت یهودی صهیونیست سرزمینتان را اشغال کرده و غرور و شرفتان را لگدکوب می کنند ولی صدایتان در نمی آید، اما برای سرکوب بحرینی های آزادی خواه کشورهای بزرگ جمع شده و به کشوری که به اندازه نصف شهرستان توزلیجا است یورش می برند. لعنت بر چنین منطقی.

اشخاصی که به خوبی می دانند در یمن چه اتفاقی رخ می دهد؛ یمن آن طرف دنیا است، وقایع آنجا را می بینند، اما تحقیر سربازان خود را نمی بینند.ملت ما هنوز تلخی این حادثه را حس می کند. اما اگر فاعل این کار آمریکا باشد تحسینشان می کنی.

مسئولیت کشته شدن ملت ترک را به عهده نمی گیری، به دست نیروی ارتش ترک دستبند می زنی؛ در سیلیوری گرفتار می شود و آن را توطئه می بینی. اما کلام آمریکا را تکلم می کنی که ایران وارد یمن شده است.

رویدادهای داخلی را نمی بینی. در کشورت دولت موازی بر پا شد اما آنرا ندیدی. در عوض از اقیانوس هند خبر می دهی؟ از کشاندن کشور به گودال تعصب مذهبی دست بردارید، با وحدت این ملت بازی نکنید. بازی با شرف دولت کافی نبود؟ این کشور به وحدت و نشاط احتیاج دارد. اگر شجاعت و توان دارید در مقابل اسرائیل و یونان و ارمنستان و آمریکا بایستید.

شیعه کجا ترور انجام داد؟

وقتی شیعیان در کشور خود خواستار آزادی می شوند می گویی اینها تروریستهای ایران هستند. شیعیان چه کرده اند که تروریست شدند؟ از خدا نمی ترسید؟ مگر کسانی که زنده زنده آدم سر می برند، گوشت انسان می خورند و سر کودکان را را از تن جدا می کنند، شیعه هستند؟ مگر شیعیان در کشور خود حق حیات ندارند؟ این چگونه منطقی است؟

با آمریکایی هایی که به پیامبرت دشنام می دهند، دینت را مسخره می کنند، دوستی برقرار می کنی، اما بخاطر رفتار چند دلقک که اعتنایی به فتوای مجتهدین نکرده و نمی دانم به فلان شخص مذهب تو توهین می کنند ، کل شیعیان را مورد هجمه قرار می دهی. خدا لعنت کند کسانی را که بین مسلمین فتنه افکنی می کنند و به مقدسات مسلمین دشنام می دهند.

مجتهدین ما می فرمایند: توهین به مقدسات اهل سنت حرام است. حرف ما این است و بس. چند نفر دلقک مزدور آمریکا ارتباطی به ما ندارند و از ما نیستند. شما از داعش تبری نمی جویید . حتی شخصی از شما داعش را لوکوموتیو می نامد.

بار الها کشورم را از متعصبان و متحجران وبی غیرتان وبی حکمتان محافظت بفرما!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا