آذربایجاناخبارعمومی

جمهوری آذربایجان برای توسعه انرژی سبز از بانک توسعه اروپا کمک می گیرد

معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت: اجرای طرح های توسعه انرژی تجدید پذیر با کمک های بانک بازسازی و توسعه اروپا را در دستور کار داریم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،وزارت انرژی جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گزارش داد که «سامیر ولی اف» در دیدار با «بتسی نلسون» معاون اول بانک بازسازی و توسعه اروپا، از کمک های این بانک به کشورش در زمینه توسعه بخش خصوصی و اجرای پروژه های اقتصادی دارای اهمیت راهبردی استقبال کرد.
به گفته وی، اصلاحات در بخش انرژی جمهوری آذربایجان با هدف استفاده ثمر بخش از ذخایر انرژی و بکار گیری تجربه و فناوری پیشرفته در این حوزه اجرا می شود.
این مقام وزارت انرژی جمهوری آذربایجان،استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه منابع انرژی تجدید پذیر و بهره گیری از کمک های فنی بانک بازسازی و توسعه اروپا را ضروری خواند.
ولی اف همچنین اعلام کرد که برای اجرای طرح توسعه انرژی تجدید پذیر در جمهوری اذربایجان شرکت مشاور انتخاب شده و این شرکت فعالیت خود را آغاز کرده است.
بنا به این گزارش، معاون اول بانک بازسازی و توسعه اروپا نیز علاقمندی این بانک برای همکاری با وزارت انرژی جمهوری آذربایجان و کمک به توسعه بخش انرژی این کشور را اعلام کرد.
نلسون افزود: مسایل مربوط به اقتصاد سبز ، افزایش بهره وری انرژی و کمک به توسعه منابع انرژی تجدید پذیر از جمله فعالیت های بانک بازسازی و توسعه اروپا در جمهوری آذربایجان خواهد بود.
در این دیدار همچنین در خصوص گسترش همکاری میان جمهوری آذربایجان و بنیاد همکاری اروپای شرقی در زمینه بهره وری انرژی و محیط زیست بحث و تبادل نظر شد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا