آذربایجاناخبارایرانعمومی

مراسم با شکوه میلاد با سعادت امام علی ( ع) در باکو برگزار شد

مراسم با شکوه میلاد با سعادت امام علی ( ع ) عصر سه شنبه در سالن اجتماعات شهریار رایزنی فرهنگی ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از باکو،این مراسم با حضور پرشور شهروندان متدین و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جمهوری آذربایجان ، ایرانیان مقیم باکو با تلاوت آیاتی از قران مجید آغاز شد .
حجت السلام سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در منطقه قفقاز طی سخنانی میلاد امام علی (ع) را به حاضران و همه مسلمانان تبریک گفت .
وی با اشاره به اینکه حضرت علی ( ع) به عنوان شخصیتی بزرگ در طول تاریخ همواره مورد مدح و ستایش بزرگان قرار گرفته است ، گفت: کتابها و آثار زیادی در باره زندگی مولای متقیان از سوی اندیشمندان اسلامی و غیر اسلامی تالیف شده است که نشانگر جایگاه و مقام والای آن حضرت می باشد .
اجاق نژاد مطالعه و فهم نهج البلاغه برای آشنای نزدیک با شخصیت امام علی ( ع) را مهم خواند و توجه حاضران را به مجموعه ۵ جلدی کتاب «امام علی (‌ع‌)، صدای عدالت انسانی» پژوهشگر مسیحی لبنانی به نام جورج سجعان جرداق و مطالب این مجموعه در باره شخصیت امام اول شیعیان جلب کرد.


وی یادآور شد : این مجموعه ۵ جلدی به زبان آذری نیز ترجمه شده و بزودی منتشر خواهد شد .
اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان حضور در مراسم میلاد با سعادت مولای متقیان را برای همه مایه افتخار خواند و امیرالمومنین (ع) را بزرگترین فرد تاریخ و نزدیکترین یار رسول الله عنوان کرد .
وی نیز با اشاره به جایگاه خاص امام ( ع) در اسلام و آیات قران مجید در شان آن حضرت افزود: علی ( ع ) ۲۳ سال در کنار پیامبر اکرم بوده و به غیر از دو جنگ در همه نبردها مشارکت داشته است.
رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در بخشی از سخنان خود به ابعاد مختلف شخصیت مولای متقیان پرداخت و گفت : همه توطئه ها و تلاش های خصمانه دشمنان اهل بیت (ع) انجام گرفته در دوره های مختلف برای به فراموشی سپردن نام امام علی ( ع ) نافرجام ماند و عشق و محبت به امیرالمومنین (ع) در قلوب همه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت محفوظ است .
در ادامه این مراسم گروه های هنری و مداحان اهل بیت عصمت و ظهارت (ع ) سرود ها و اشعار در مدح از امام علی ( ع ) اجرا کردند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا