اخبارترکیه

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در ترکیه برگزار شد

مراسم سوگواری عاشورای حسینی با حضور گسترده شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) در شهرهای مختلف ترکیه برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، هزاران تن از شیفتگان اهل بیت (ع) در ترکیه با حضور در مساجد به سینه زنی پرداختند و بر مصائب سالار شهیدان و اصحاب آن حضرت گریستند.
‌ ‌
شهرهای استانبول، ازمیر ، ایغدیر، الازیغ، بورسا، چوروم، دیاربکر، حاتای و آنکارا شاهد مراسم عزاداری ارادتمندان امام حسین (ع) و سینه زنی و نوحه خوانی بود.
‌ ‌
عزاداران حسینی در استانبول در قالب هیات های سینه زنی و در میان طنین ندای لبیک یا حسین ؛ لبیک یا زینب ؛ لبیک یا سقای دشت کربلا ابوالفضل در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و یارانش شرکت کردند.
‌ ‌
روزنامه زمان چاپ ترکیه نیز با انتشار گزارشی درباره برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در شهرهای مختلف ترکیه توسط علویان و اهل سنت این کشور نوشت : میلیون ها نفر در روز عاشورا پیام وحدت دادند.
‌ ‌
در این گزارش آمده است هزاران نفر در روز دهم محرم در محله هالکالی شهر استانبول به برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) پرداختند. که این مراسم ها توسط جامعه جعفری های ترکیه سازماندهی شده بود.
‌ ‌
همچنین در مراسم دیگر در مالتپه استانبول که توسط علویان آناتولی برگزار شده بود اهل سنت و علویان بطور مشترک در مراسم عزاداری شب عاشورا شرکت کردند.
‌ ‌
مراسمی نیز به میزبانی تورگوت اوکر معاون حزب کردی دموکراتیک خلق ها و رئیس سابق کنفدراسیون انجمن های علویون ترکیه در پارلمان این کشور برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا