اخبارایرانگرجستان

روسای مجلس دو کشور ایران و گرجستان خواستار افزایش سطح مبادلات تجاری شدند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: روابط اقتصادی دو کشور در حال حاضر در سطح 200 میلیون دلار است که قابل گسترش بوده و ما در این جلسه بحث هایی درباره این که چگونه می توانیم این روابط تجاری را گسترش دهیم انجام دادیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا ، لاریجانی  با تشکر از حضور رییس مجلس گرجستان در تهران افزود: در این دیدار مذاکرات خوبی در زمینه روابط دو جانبه و مسایل مختلف انجام شد و بحث های گسترده ای با یکدیگر داشتیم.

وی تصریح کرد: ایران و گرجستان دو کشوری که از نظر فرهنگی و تاریخی بسیار به هم نزدیک هستند و سوابق دو کشور ملت ها را به هم نزدیک کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: روابط اقتصادی دو کشور در حال حاضر در سطح 200 میلیون دلار است که قابل گسترش بوده و ما در این جلسه بحث هایی درباره این که چگونه می توانیم این روابط تجاری را گسترش دهیم انجام دادیم.

لاریجانی تصریح کرد: ایران و گرجستان می توانند در زمینه انرژی، انرژی های گازی و بادی، زمینه های صنعتی و سرمایه گذاری های جانبی آن و همچنین امکانات توریستی فعالیت داشته باشند و بنا شد که مسوولان دو کشور را برای همکاری بیشتر در فعالیت های اقتصادی ترغیب کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از گروه دوستی دو کشور و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواسته است که این موضوعات را دنبال کند.

وی از دیگر محورهای مورد گفت و گو با همتای گرجی خود را در زمینه مبارزه با تروریست بیان کرد و یادآور شد: دو کشور می توانند در این زمینه همکاری های خوبی داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی، سفر رییس پارلمان گرجستان و هیات همراه به تهران را سفر مهمی توصیف کرد که می تواند راه هایی را برای گسترش روابط تسریع کند.

** روابط ایران و گرجستان گسترش می یابد

داوید اوسوپا شویلی رییس مجلس گرجستان نیز در این نشست خبری مشترک گفت: ملاقات و مذاکرات خوبی را با رییس مجلس ایران داشتیم و تاکید کردیم که ایران و گرجستان سابقه دیرینه ای در روابط دارند و در آینده نیز باید روابط خود را گسترش دهند.

وی ادامه داد: در شرایط پیچیده منطقه و تهدید تروریسم، ایران و گرجستان باید همکاری های مفیدی داشته و در جهت گسترش آن حرکت کنند.

رییس پارلمان گرجستان اظهارداشت: ما می توانیم در زمینه هایی مانند حمل و نقل، آب، انرژی و پروژه های دیگر مطالعات لازم را انجام و همکاری های خود را گسترش دهیم.

داوید اوسوپا شویلی یادآور شد: همتای ایرانی من یک بار دیگر تاکید کرد که از تمامیت ارضی و استقلال گرجستان حمایت کرده و خواهند کرد و این موضوع سیاست تغییرناپذیر ایران است.

وی ادامه داد: ما به توافق رسیدیم که سطح همکاری های پارلمانی را گسترش دهیم و بین گروه های دوستی دیدارهای بیشتری انجام شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (شنبه) با داوید اوسوپا شویلی رییس مجلس گرجستان دیدار و گفت وگو کرد و پس از آن روسای مجالس ایران و گرجستان در نشست مشترک خبری شرکت کردند.

هیأت پارلمانی گرجستان صبح امروز به ریاست رییس مجلس این کشور برای دیدار و گفت وگو و مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا