آذربایجاناخبارعمومیقفقاز جنوبی

علی اف خطاب به تالش های لنکران:هر شهروند جمهوری آذربایجان باید بتواند خوب زندگی کند

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در سفر به شهر «تالش نشین» لنکران در جنوب این کشور تاکید کرد : « همواره تاکید کرده ام که در هسته مرکزی سیاست ما ، شهروند جمهوری آذربایجان قرار دارد. شهروند آذربایجان باید خوب زندگی کند و از امکان خوب زندگی کردن بهره مند باشد.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی اف در نشست مشورتی با مقامات محلی در لنکران گفت : « در سال ۲۰۰۰ در آستانه انتخابات مجلس به لنکران سفر کرده بودم که در آن زمان، مهمترین خواسته مردم، تامین گاز بود. امروز برای ۹۰ درصد شهرستان لنکران گازرسانی شده است. در سراسر کشور نیز به ۹۳ درصد مناطق، گازرسانی شده است. ما صدور گاز به خارج را آغاز کرده ایم که ارز آوری زیادی دارد و برای کشور خیلی ضروری است. »
علی اف «توسعه مناطق» را از اولویت های دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد و افزود : « در مناطق مختلف کشور ، راه هایی که ارتباط با کشورهای همسایه را برقرار می کند، ساخته شده اند. »
علی اف گفت : « طی هفت ماه نخست سال جاری، ذخایر ارزی مان را به سه میلیارد و ششصد میلیون دلار رسانده ایم. وقتی که من می گویم کشور با هیچ مشکل مالی رویارو نیست، این رقم ها نشانه بارز آن است. »
علی اف گفت : « در زمان شوروی ، گوشت و شیر و مرغ را از سایر جمهوری ها وارد می کردیم. امروز گوشت بطور صد در صد در داخل تولید می شود، هشتاد درصد شیر مصرفی در داخل تولید می شود و گوشت مرغ نیز صد در صد در داخل تولید می شود و حتی صادر هم می شود.»
طالع قاراشوف، فرماندار لنکران نیز طی سخنانی گفت : « این دوره، در تاریخ معاصر جمهوری آذربایجان، به عنوان نقطه عطف انقلابی به ثبت خواهد رسید. »
فرماندار لنکران خطاب به الهام علی اف گفت : « در اوایل دهه ۱۹۹۰ ، به علت بی توجهی، چای کاری در لنکران نیز همانند سایر بخش ها سقوط کرده بود که توجه شما به کشاورزی همانند سایر بخش ها، تحریک بزرگی را در بخش چای کاری نیز ایجاد کرده است.»
فرماندار لنکران افزود : « در سال های دهه ۱۹۶۰ ، برنج های «هاشمی» ، «حسنی» ، «عنبر بو» ، « عنبر بو قرمز» ، « چامپو» ( چامپا) ، «صدری» و سایر انواع برنج لنکران با مزه و کیفیت عالی خود شناخته می شد و به سایر مناطق اتحاد جماهیر شوروی ارسال می شد و حتی به خارج صادر می شد. اما، بعدها این بخش بطور کامل به فراموشی سپرده شد. اکنون در نتیجه توجه دولتی، اهالی مان دوباره در این بخش پردرآمد مشغول شده اند و در نظر است در سال های آتی، زمین های زیر کشت برنج به هزار هکتار رسانده شود.»
طلعت محمدوف، مدیر موسسه «آستاراچای» نیز با تاکید بر اجرای طرح های چای کاری و برنج کاری در این منطقه از جمهوری آذربایجان، تاکید کرد امضای فرمان ها و دستورات الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان در زمینه ایجاد و تبلیغ برند « تولید آذربایجان» Made in Azerbaijan به منظور تشویق صادرات ، موجب تقویت روحیه در کارفرمایان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا