آذربایجاناخبار

اولین کنفرانس مطبوعاتی سرپرست جدید حزب اسلام با خبرنگاران

الهام علیف: در چهارچوب قانون هر کاری که از دستمان برآید برای آزاد نمودن محبوسین انجام خواهیم داد.

دیروز ساعت 11 در مقر حزب اسلام کنفرانس مطبوعاتی سرپرست جدید حزب انجام پذیرفت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از Maide.az در آغاز این کنفرانس مطبوعاتی، عاکف حیدرلی  معاون حزب به سخنرانی پرداخته و در مورد تاریخ حزب و گذشته سخنانی را بیان نمود.

عاکف حیدرلی پس از بیان اطلاعاتی کوتاهی در مورد حزب از خبرنگاران خواست که سوالات خود را از سرپرست جدید اسلام الهام علیف بپرسند.

 خبرنگارخبرگزاری آزاد خبر.آذ: از این پس چه اقدامات جدیدی در روند خط و مشی حزب صورت خواهد گرفت؟

الهام علیف: حزب اسلام آذربایجان تا به امروز براساس اساسنامه خود به فعالیت های خود ادامه داده و از این به بعد نیز براساس همین اساسنامه اصلاحاتی را صورت داده و به کار خود ادامه خواهد داد. همانطور که از نام حزب مشخص است این حزب در مورد  اسلام و معارف آن روشنگری خواهد نمود. این نام به طور تصادفی انتخاب نگردیده است.این نشانگر آن است که در سیاست حزب و موضوعاتی که آن را احاطه نموده است به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.  این حزب پس از معرفی آموزه های اسلامی به اندیشه های سیاسی خود که در نظامنامه نیز آمده است خواهد پرداخت. آن چیزی که از پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست می آوریم آنها را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

آن ملتی که نهج البلاغه را به خوبی می فهمد و درک می نماید نیاز نیست که درس سیاست به وی گفته شود.

خبرگزاری اسلام آذری .آذ: در زمان سرپرستی جدید شما در حزب اسلام روابط این حزب با احزاب سیاسی واقع در کشور و دیگر نهادهای غیر دولتی به چه شگل خواهد بود؟

الهام علیف: حزب اسلام آذربایجان روابط خود را  با دیگر سازمان های فعال در کشور را بیش از پیش گسترش خواهد داد. بنده امیدوارم که در این مورد هیچ گونه مشکلی  پیش نیامده و باطرف های مقابل بطور صمیمی مناسبت هایمان را گسترش خواهیم داد.

روزنامه ینی مساوات: حزب اسلام در انتخابات به چه صورتی شرکت خواهد نمود؟

الهام علیف: در مورد چگونگی حضور در انتخابات در حال حاضر در درون حزب مذاکرات در حال انجام است.و تا الان به نتیجه مشخصی دست پیدا نکرده ایم. در آینده نزدیک تصمیم خود در این مورد  را اعلام خواهیم نمود.

خبرگزاری توران: قبل از این که به عنوان سرپرست حزب اسلام انتخاب شوید چه فعالیت های را داشته اید؟ سفر آیت الله نوری همدانی به آذربایجان را چگونه ارزیابی می کنید؟

الهام علیف: پس از فارغ التحصیلی در مقطع متوسطه تا سال 2004 به تحصیلات حوزوی پرداخته ام.  از آن زمان تا به امروز نیز به آموزه های دینی پرداخته ام. قبل از اینکه وارد حزب شوم از طرفداران  حزب اسلام و اسلام گرا بوده و هستم.  به طور مدوام نیاز مردم در زمینه های عقیدتی ، سیاسی و معارف  و هر آنچه که از دستم بر می آمده کمک می نمودم .

در زمان های اخیر نیز در مورد حجاب نیز مساعدت های را انجام داده ایم. و در نتیجه این اقدامات 1 سال و 6 ماه حبس شده ام.  تلاش نموده ایم که در جامعه آزادی بیان و گفتمان و تفکر آزاد شگل گیرد.

و اما سفر آیت الله نوری همدانی به آذربایجان، سفر این آیت الله به آذربایجان را یکی از رویدادهای بزرگ در سال های اخیر به حساب می آورم . تنها توجه به آن کافی است که آیت الله نوری همدانی هدف خود از سفر به آذربایجان را ایجاد وحدت میان مسلمانان این کشور اعلام نمودند.همچنین این سفر باعث خواهد شد تا تقویت روابط میان دو کشور را نیز گسترش پیدا نماید.

خبرگزاری Maide.az : همانطور که می دانیم امروز شما در مجالس روحانیون حضور دارید. می خواستیم بدانیم که فعالیت شما در مجلس روحانیون به چه شگل خواهد بود؟ سوال بعدی ما این است که بعد از اینکه شما وارد حزب شدید کدامیک از معاونین  شعبات حزب تغییر خواهد نمود؟

الهام علیف: ما در 4 و5 سال اخیر  روحانیون آذربایجان را متحد نموده ایم و یک مجلس تشکیل داده ایم. قبل از اینکه به اینجا بیایم رسما به مجلس روحانیون مراجعه نمودیم.  پس از مذاکرات گسترده تصمیم بر آن شد که به فعالیت خود در آن جا نیز ادامه دهیم، و همزمان  فعالیت های خود را در حزب  نیز انجام دهیم، زیرا که هدف این دو نهاد از وحدت تشکیل شده است. هر دو نهاد در استقلال بودن آذربایجان و نهادین کردن ارزش های ملی ومعنوی در جامعه خدمات بزرگ انجام داده و از این به بعد نیز به اقدامات خود در این زمینه ادامه خواهند داد.

در مورد جواب سوال بعدی شما نیز باید بگویم که در تغییر مدیریت در یک سازمان یا نهاد به طور جزئی هم که باشد تغییراتی صورت می گیرد. اما این تغییرات جهت تضیعف نیست بلکه با آوردن  نیروهای جوانان و جلب آنها حزب به کار خود ادامه خواهد داد.

اسلامین سسی: در مورد آزادی محبوسین از زندان چه فعالیت های را انجام خواهید داد؟

الهام علیف: محبوسین واقع در زندان در راه حق و حقیقت و در راه دین محکوم شده اند.و ما برای آزادی آنها تحت قوانین کشور هر آنچه که از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا