آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

واکنش ایران به تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ، خواستار رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی همه طرف‌ها و حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، تحولات روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه در قره‌باغ با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها در منطقه، خواستار رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی همه طرف‌ها و حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو شد.

کنعانی در همین خصوص بار دیگر با تأکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره این مناقشه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قره‌باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌داند و معتقد است مسائل آن از جمله حقوق و امنیت ساکنان آن باید در این چارچوب و از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

وی بار دیگر با تأکید بر نقش کشورهای منطقه برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست ۳+۳ (ایران، روسیه، گرجستان،ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان) در این زمینه را مورد اشاره قرار داد.

کنعانی پیش از این هم تأکید کرده بود که قره باغ بخشی از جمهوری آذربایجان است و حقوق و امنیت ساکنان این منطقه باید در چارچوب مشخص تعریف و تامین شود. وی عنوان کرده بود: این موضع روشن ماست. ایران همواره بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها و پرهیز از هرگونه اقدام تنش‌ زا تأکید کرده و با هرگونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه و مرزهای شناخته شده بین‌المللی مخالفت دارد. بارها در این زمینه دیدگاه خود را به صراحت بیان کردیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا