آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

معاون حزب رفاه ترکیه: باید با اقدامات وحشیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه مقابله کرد

معاون حزب رفاه ترکیه بر لزوم تقویت تشکل کشور‌های مسلمان عضو D ۸ در مقابل اقدامات وحشیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دوغان بکین معاون حزب رفاه ترکیه ضمن ابراز همدردی با رهبر معظم انقلاب و ملت ایران و ابراز انزجار از ترور‌های وحشیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: این اولین و یا آخرین ترور دولتی رژیم صهیونیستی نیست؛ ظرف سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ پنج دانشمند هسته‌ای دیگر ایران به شهادت رسیدند آخرینشان دکتر فخری زاده بود که قربانی ترور دولتی شد.
دوغان بکین افزود: کاملآ عیان است که رژیم صهیونیستی پشت این ترور است، زیرا این موضوع منحصر به ایران نیست؛ مشابه آن پس از سال ۲۰۰۱ علیه قهرمان ملی پاکستان عبدالقادر خان بود که با مرتبط کردن وی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و یا فروش دانش هسته‌ای درصدد بی اعتباری او برآمدند و منجر به حبس خانگی وی شد.

وی با بیان اینکه در ترکیه هم چند سال قبل یک سانحه هوایی اسرار انگیز رخ داد و در آن سانحه که هنوز هم دلیل و جزئیاتش مشخص نشده تعداد زیادی از دانشمندان ترکیه جان باختند گفت: پس از بوجود آمدن رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ میلادی کارخانه نوری کورلیگیل در منطقه سوتلوجه استانبول به شکل اسرارانگیزی مورد هدف واقع شد که هنوز هم جزئیات و عاملان این حمله مشخص نشده است.
وی ضمن انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت‌های کشور‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر تصریح کرد: مسلمآ پشت همه این قضایا که با هدف نابودی دانشمندان مسلمان صورت می‌گیرد رژیم صهیونیستی قرار دارد.
دوغان بکین با اشاره به پیام توییتری یک روزنامه رژیم صهیونیستی و بازنشر آن توسط ترامپ که بیانگر دخیل بودن آمریکا در ترور دکتر فخری زاده و همراهی با رژیم صهیونیستی است گفت: بازنشر پیام توییتری روزنامه اسرائیلی توسط ترامپ نشان می‌دهد که آمریکا در قضیه ترور دکتر فخری زاده همدست رژیم صهیونیستی است؛ هدفشان هم این است که ترامپ قبل از رفتن می‌خواهد پای ایران را به آتش جنگ خاورمیانه بکشد؛ اما امیدواریم ایران با توجه به تجربه تاریخی و قدمتی که در دولتمداری دارد نسبت به این قضیه خونسردی اش را حفظ کند.

وی افزود: مرحوم اربکان می‌گفت اگر تدابیر لازم در سوریه و عراق اتخاذ نشود نوبت به ایران و ترکیه می‌رسد؛ متآسفانه می‌بینیم که این نقشه گام به گام در حال اجراست؛ اما تمام نقشه هایشان برای رو در رو قرار دادن ایران و ترکیه با سیاستمداری درست مقامات دو کشور با خاک یکسان شده است.
وی تآکید کرد: بر این باورم که قدرت‌های صهیونیستی نمی‌توانند به اهداف شومشان در منطقه برسند و نهایتآ پیروزی از آن مسلمانان و کشور‌های منطقه خواهد بود.

دوغان بکین با تآکید بر اهمیت همفکری و اتخاذ تدابیر لازم از سوی کشوری‌های مسلمان منطقه در برابر نقشه‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: باید تشکل کشور‌های دی هشت را بیش از گذشته فعال کنیم، زیرا این تشکل مهمترین تشکلی است که با تقویت آن می‌توانیم نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی علیه کشور‌های مسلمان و مردم منطقه را خنثی کنیم.
وی از دبیر کل این تشکل اسلامی درخواست کرد برای بررسی ابعاد مختلف ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده دست بکار شده و تشکیل جلسه فوری دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا