آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

ورود سالانه ۴۰۰ هزار مسافر از جمهوری آذربایجان به استان اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر مسافر از جمهوری آذربایجان وارد اردبیل می شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،قادر تقی‌زاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در جلسه بررسی روند ارائه خدمات دفتر خدمات مسافرتی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر برای 55 دفتر خدمات مسافرتی مجوز صادر شده است که صدور این مجوزهای در سطح استان اردبیل از دولت یازدهم تاکنون 125 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش دفاتر در شهرستان‌ها گفت: پیش از فعالیت یازدهم 24 دفتر خدمات مسافرتی داشتیم که همگی در مرکز استان مستقر بود اما پس از این تاریخ 14 مجوز ایجاد دفتر در شهرستان‌ها صادر شده که شامل چهار مورد در مشگین‌شهر، چهار مورد در پارس‌آباد و دو مورد در خلخال است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: علاوه بر این یک دفتر در هر یک از شهرهای سرعین، نیر، بیله‌سوار و نمین دایر شده و هم اکنون 48 مورد از دفاتر خدماتی فعال بوده و هفت مورد در حال تکمیل پرونده است و احتمالا تا پایان سال فعال می‌شوند.

تقی‌زاده تصریح کرد: در وضعیت فعلی رتبه 19 تعداد دفاتر خدمات مسافرتی را داریم که با فعال‌سازی هفت دفتر دیگر به رتبه 15 کشوری ارتقا خواهیم یافت که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم هر چه زودتر زمینه آغاز فعالیت این دفاتر را نیز شاهد باشیم.

وی بیان کرد: تاکید ما به دفاتر خدمات مسافرتی توجه به قابلیت‌های استان و جذب گردشگر به این منطقه است و با توجه به ورود سالانه نزدیک به 400 هزار نفر مسافر از آذربایجان دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند در جذب گردشگر خارجی نقش ایفا کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا