آذربایجاناخبارعمومی

اسامی اسلامی محبوبترین نام های انتخابی در ۵ سال گذشته برای نوزادان در جمهوری آذربایجان

در ۵ سال گذشته  در جمهوری آذربایجان بعضی از نام های قدیمی برای نامگذاری کودکان بسیار کاهش پیدا کرده و نام های نیکو همچون امامان معصوم برای فرزندان انتخاب می گردد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ترند، در تحقیقات بعمل آمده توسط گروه ترند بسیاری از نام هایی که روزی در جمهوری آذربایجان معروف بودند در طول ۵سال گذشته کاهش پیدا کرده و کمتر از ۵۰بار بوده است.

براساس این گزارش،در طول ۵سال  گذشته اسامی کمتر انتخاب شده برای نوزادان، نوری۴۵،نارگیله۴۴،نظام۴۳،مشفق۴۱،تاری یل ۴۰،علی کرم۴۰،علی بالا۴۲،حافظه۳۷،خاتون۳۵،و هملت۳۱ بار بوده است.

همچنین در ۵سال گذشته از اسامی مطلم۲۸،یازگل۲۷،باقر۲۶،باغداگول۲۵،خطای۲۴،درنا۲۴،نجم الدین۲۴،قلندر۲۲،نیه مدین۲۱،مایسا۲۰،هاشم ۱۹،مجنون۱۸،حاتم۱۷،قمبر۱۵،وهاب ۱۵،یاغمور۱۲،مرتضی۱۱،طلعت۱۱،عبادالله۹،طلیعه۹،خزان گل۹،مشک ناز ۸ ،وسیم۷،خلف۷،التماس۶،وحیده۶،محمدباقر۵،واریس۵،نورسن۴،تاجی۳،فادیل۱،بار استفاده شده است.

لازم به ذکر است، در طول ۵سال گذشته بیشترین نام های انتخاب شده برای فرزندان پسر ،یوسف،حسین ،علی،عمر،ومحمد میباشند که در این بین اسامی یوسف ۱۶۸۰۲،حسین۱۱۴۴۴و علی۱۱۱۸۰بار استفاده شده اند.

همچنین از بین نامهای  انتخابی  برای دختران زهرا ،نورای،فاطمه،زینب،آیلین بیشتر استفاده شده اندکه از این اسامی زهرا ۱۵۷۸۲،نورای۱۱۳۹۶و فاطمه ۱۰۹۰۱بار برای نامگذاری کودکان انتخاب شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا