آذربایجاناخبار

آیا لیدر وهابیون جمهوری آذربایجان بازداشت خواهد شد؟

اظهارات علی خان موسایف باعث نگرانی و تشویش خاطر مردم جمهوری آذربایجان شده است 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از مساوات ، پس از انتشاز فایل صوتی علی خان موسایف  رهبر وهابیون و سلفی های جمهوری آذربایجان مبنی بر بسیج وهابیون برای اعزام  سوریه و عراق به آنچه وی آن را “جهاد در راه خدا”! نامید شده است هنوز هیچ عکس العملی از سوی نهادهای امنیتی صورت نگرفته است. 

بنا بر این گزارش  در دعوت قبلی که از سوی علی خان موسایف صورت گرفته بود نیز حدود 500 نفر اتباع آذری به عراق و سوریه رفته و به گروه های تکفیری پیوسته بودند. 

مبارز قربانلی رییس کمیته دولتی  امور دینی آذربایجان در اظهار نظری عنوان داشته است که این سخنان  موسایف باید توسط نهادهای امنیتی و انتطامی کشور مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

علی خان موسایف دانش آموخته مدارس وهابیت در عربستان سعودی و مورد حمایت کشورهای حامی وهابیت همچون عربستان، قطر و امارات قرار دارد

اکثریت قاطع مردم آذربایجان  را شیعیان ۱۲ امامی تشکیل می دهند. طی سالهای اخیر دولت این کشور تلاشهای وسیعی را برای تغییر بافت مذهبی مردم از طریق گسرتش شبکه های ترویج فرقه ضاله وهابیت و بهائیت در مناطق مختلف صورت داده است. از ابتدای بحران در سوریه هزاران تبعه کشورهای اتحاد شوروی به گروههای تروریستی تکفیری فعال در این کشور پیوسته و بخشی از آنها در درگیری با نیروهای دولتی این کشور به هلاکت رسیده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا