اخبارگرجستان

از خدمت در ارتش گرجستان تا فرماندهی داعش

تارخان باتیراشویلی თარხან ბათირაშვილი که از سالهای 2006 تا 2010 در ارتش گرجستان خدمت می کرد و در جنگ آگوست 2008 بین روسیه و گرجستان نیز شرکت داشت اکنون با نام ابوعمر الشیشانی سر از عراق درآورده است و از فرماندهان ارشد داعش به حساب می آید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، تارخان باتیراشویلی თარხან ბათირაშვილი که از سالهای 2006 تا 2010 در ارتش گرجستان خدمت می کرد و در جنگ آگوست 2008 بین روسیه و گرجستان نیز شرکت داشت اکنون با نام ابوعمر الشیشانی سر از عراق درآورده است و از فرماندهان ارشد داعش به حساب می آید.
تارخان باتیراشویلی در سال 1986 در روستای بیرکیانی در شمال گرجستان متولد شد. این روستا هم مرز چچن می باشد و به گزارش نشریه وال استریت جورنال پدر تارخان می گوید که او با وجود خردسالی در جنگ دوم چچن علیه نیروهای روسیه به چچنی ها کمک می کرد. وزارت دفاع گرجستان می گوید که او در سال 2010 بخاطر داشتن سلاحهای غیرقانونی بازداشت و به سه سال زندان محکوم شد اما در سال 2012 و پس از گذراندن حدود نیمی از دوران محکومیتش آزاد می شود و گرجستان را ترک می کند. تارخان بعد از خروج از گرجستان رهبری ارتش انصار و مجاهدین را بدست می گیرد. این گروه در حلب علیه دولت سوریه مبارزه می کند. اینروزها با اخبار پیشروی گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، ابوعمر الشیشانی شهرت فراوانی کسب کرده است زیرا او از فرماندهان ارشد داعش است و واهمه ای ندارد از اینکه چهره اش مقابل دوربینها قرار بگیرد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا